عصر بازار

خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح کرد:

از ظرفیت شرکای کشورهای همسایه برای انتقال ارز استفاده شد

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور گفت: از ظرفیت شرکای کشورهای همسایه برای انتقال ارز استفاده و برخی از مشکلات تبادل ارزی رفع شد.

از ظرفیت شرکای کشورهای همسایه برای انتقال ارز استفاده شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور اظهار داشت: از ظرفیت شرکای کشورهای همسایه برای انتقال ارز استفاده و برخی از مشکلات هم برای تبادل ارز رفع شده است.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: با این اقدامات دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور انجام شده است.

    خاندوزی تصریح کرد: یکی از دستور کارهای 2 سال اخیر استفاده از ظرفیت اقتصادی ارتباط با کشورهای همسایه و هم‌سو و شرکای راهبردی است تا بتوانیم بخشی از اثرات تحریمی انتقال ارز و تسهیلات در شبکه بین‌المللی بانکی را حل کنیم.

    وی افزود: در بسیاری از موارد ارزهایی که در کشورهای همسایه بلوکه شده بود، توانستیم به آن دسترسی یابیم و در برخی موارد این امر اجرایی شده است.

    وی به همکاری با بانک توسعه اسلامی در جده اشاره کرد و گفت: این اقدام کمک می کند  تا افراد سرمایه گذار و تجار دو کشور با یکدیگر همکاری کنند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآورشد: در عربستان نیز تعاملات برای تسریع در ارز حجاج بهبود یافته تا حجاج و سرمایه گذاران نسبت به مسائل ارزی اقدام کرده و مشکلی در این حوزه نداشته باشند.

    زمان استعلامات گمرکی از 12 به 6 روز کاهش یافت

    وی از کاهش 55 درصدی تعداد بخشنامه‌های حوزه گمرک و تجارت خارجی خبر داد و گفت: متوسط زمان استعلامات گمرکی از 12 روز به 6 روز کاهش یافت و آن را به 3 روز هم خواهیم رساند.

    وزیر اقتصاد یادآورشد: در حوزه استعلامات گمرکی متوسط زمانی به 6 روز کاهش یافت. این مسیر را ادامه خواهیم داد و این اقدامات ادامه می‌یابد تا رکورد کاهش مقررات در حوزه تجارت خارجی کشور شکسته شود.

    افزایش سرمایه و اعتبار بانک‌های دولتی، دوگام مهم دولت برای توانمندسازی بانک‌ها

    وزیر اقتصاد درباره پرداخت تسهیلات خرد گفت: اگر چه عدد پرداختی امسال با سال 1401 به شکل معناداری بیشتر است اما با توجه به سیاست های کنترل سقف ترازنامه بانک ها همچنان بسیاری از مردم در صف دریافت تسهیلات خرد باقی مانده اند که نیازمند اتخاذ تصمیمی در چهار ماه پایانی سال است که در شورای پول و اعتبار چاره اندیشی خواهد شد.

    خاندوزی گفت: 35 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در سال گذشته و 50 هزار میلیارد تومان افزایش اعتبار بانک‌های دولتی در سال جاری دو گام مهم دولت سیزدهم برای توانمند شدن بانک ها است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی