عصر بازار

اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه کشور درباره مخالفت مجلس شورای اسلامی با کلیات بخش اول لایحه بودجه

عصر اعتبار- در پی مخالفت مجلس شورای اسلامی با کلیات بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، سازمان برنامه و بودجه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه کشور درباره مخالفت مجلس شورای اسلامی با کلیات بخش اول لایحه بودجه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، متن اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه کشور به شرح ذیل است:

    1- مطابق تکالیف مندرج در ماده 182 اصلاحی قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه باید در دو مرحله توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. مرحله اول به احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت و مفروضات و ترازهای بودجه‌ای اختصاص دارد. برهمین اساس، در بخش اول لایحه بودجه، علاوه بر احکام و تبصره‌ها، جداول کلان منابع همراه با ترازهای عملیاتی و مالی ارائه شد و مصارف بودجه به بخش دوم موکول گردید. بر این اساس ایراد وارده مبنی بر ناتراز بودن بودجه با توجه به عدم درج مصارف بودجه فاقد موضوعیت به‌نظر می‌رسد. قطعاً در بخش دوم لایحه بودجه که پس از تصویب بخش اول ارائه خواهد شد، مصارف کاملا در تراز با منابع مصوب تنظیم خواهد شد. لازم به ذکر است با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مبنی بر امّ‌الخبائث بودن کسری بودجه و به منظور پرهیز از هرگونه کسری بودجه پنهان، دولت تلاش کرده از بیش‌برآوردی منابع بودجه پرهیز نماید، به ‌نحوی که به اذعان کارشناسان لایحه بودجه 1403 واقع‌گرایانه‌ترین بودجه در سال‌های اخیر است.

    2 - در پاسخ به ادعای نامشخص بودن نسبت لایحه بودجه با برنامه هفتم پیشرفت، باید گفت قانون برنامه هفتم هنوز مراحل نهایی تصویب و ابلاغ را طی نکرده است و توسط شورای محترم نگهبان و هیأت‌عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درحال رسیدگی است. از این‌رو، در تدوین لایحه بودجه حد متیقن احکام که مورد توافق دولت و مجلس بوده، مد نظر قرار گرفته است.

    - درخصوص بازنشستگان عزیز، دولت اعتبارات لازم را در سقف منابع پیشنهادی لحاظ کرده که در بخش دوم لایحه بودجه (مربوط به مصارف بودجه)، ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی