عصر بازار

سقوط نرخ بازده اوراق خزانه بلندمدت آمریکا

عصر اعتبار- با تغییر رویکرد سیاستگذاری از سوی فدرال رزرو، نرخ بازده اوراق خزانه ۳۰ ساله ایالات متحده به محدوده ۴ درصد سقوط کرد.

سقوط نرخ بازده اوراق خزانه بلندمدت آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سرمایه‌گذاران بازار اوراق قرضه با ارزیابی پیامد‌های تغییر رویکرد سیاستی فدرال رزرو، با معاملات خود بازده اوراق خزانه‌داری 30 ساله ایالات متحده را به 4 درصد و پایین‌ترین سطح بازده از ماه ژوئیه رساندند.

    کاهش 3.6 واحدی بازده اوراق خزانه بلندمدت، بازده اوراق 30 ساله را در 3.99 درصد قرار داد که حاکی از عقب نشینی سریع بازده اوراق از محدوده 5.18 درصدی است و بالاترین ارقام ثبت شده در سال‌های اخیر را نشان می‌دهد.

    پس از آخرین جلسات فدرال رزرو در سال 2023 و در واکنشی اولیه، نرخ بازده اوراق خزانه 5 تا 10 ساله زیر محدوده 4 درصد سقوط کرد. از مجموعه اوراق خزانه‌داری، تنها اوراق یک و دو ساله هستند که با نرخ‌های بهره ثابت، بازدهی بیشتر از 4 درصد را حاصل می‌کنند. همچنین اوراق خزانه 20 ساله که استقبال کمتری از سوی سرمایه‌گذاران را تجربه کرده بود، اکنون بازده نزدیک‌تری با نرخ بهره هدف بانک مرکزی آمریکا حول 5.25 درصد تا 5.5 درصد را تجربه می‌کند.

    نرخ بازده اوراق خزانه 30 ساله ایالات متحده در یکسال اخیر

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی