عصر بازار

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پنجاهمین سالگرد تاسیس بیمه دانا:

افزایش ضریب نفوذ بیمه نیازمند تغییر رویکرد از فروش به بازاریابی است

عصر اعتبار- دکتر بنیادی در این مراسم عدم آشنایی مردم با مزایای بیمه را از عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه اعلام کرد.

افزایش ضریب نفوذ بیمه نیازمند تغییر رویکرد از فروش به بازاریابی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر علی بنیادی نائینی ضمن تبریک به مدیرعامل بیمه دانا برای کسب رتبه نخست تولید حق بیمه در میان شرکت های خصوصی گفت: علی رغم افزایش سهم بیمه های خصوصی هنوز ضریب نفوذ بیمه رشد چشمگیری نداشته است و یکی از دلایل آن عدم آشنایی مردم با خدمات و مزایای بیمه های بازرگانی است.

    دکتر بنیادی با اشاره به ارائه مجوز به 17 محصول نوین در یک سال گذشته از سوی بیمه مرکزی گفت: با وجود این 17 محصول هنوز ضریب نفوذ بیمه آنچنان افزایش نداشته و باید علل آن مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

    معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین یکی از چالش‌های توسعه نیافتگی صنعت بیمه را عملکرد شرکت های بیمه در حوزه بازاریابی دانست و افزود: مدیران ارشد صنعت بیمه باید به این نکته توجه داشته باشند که رویکرد فعلی شرکت های بیمه مبتنی بر فروش است و آغاز آن از شرکت های بیمه است در حالی که بازاریابی بر پایه مطالعه بازار و نیاز سنجی است.

    وی خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه باید نگاه بازاریابی داشته باشیم و  به مسائلی چون طراحی محصولات نوین با توجه به نیاز مشتریان، تحلیل فعالیت و محصولات شرکت های بیمه رقیب، مدیریت ریسک، شرایط جغرافیایی، مباحث روانشناسی و .. توجه کنیم.

    بنیادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در حوزه بازاریابی گفت: در حال حاضر پایدار بودن و توجه به محیط زیست، سالمندی، اتوماسیون، شهرنشینی، سفارشی سازی و شخصی سازی و ... از مگاترندهایی محسوب می شوند که صنعت بیمه نیز باید برای آنها محصولات جدید طراحی کنند.

    دکتر بنیادی نائینی با تاکید بر شناسایی نیازهای پنهان مشتریان گفت: با توجه به نیازهای نسل جدید و مشاغل نوظهور باید به سمت طراحی بیمه نامه های سفارشی حرکت کنیم.

    وی از دانش آموزان به عنوان سفیران و مبلغان بیمه در خانواده ها یاد کرد و گفت: بیمه دانا با انعقاد تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت مدارس برای تربیت سفیران برند  در راستای انتقال مزایای بیمه ای به در درون خانواده ها بهره گیرد‌.

    معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پایان بر افزایش کیفیت خدمات بیمه ای از سوی شرکت های بیمه تاکید کرد و گفت: حیات صنعت بیمه به بیمه گذاران و بیمه شدگان وابسته است و همواره رضایت مشتریان باید در راس برنامه های راهبردی شرکت های بیمه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی