عصر بازار

بانک مرکزی: کاهش ذخایر خارجی بانک مرکزی به معنای ارزپاشی نیست

عصر اعتبار- معاون اقتصادی بانک مرکزی ضمن تأکید براینکه تعدیل ذخایر خارجی بانک مرکزی اصلا به معنی ارزپاشی نیست، اعلام کرد: در سنوات گذشته نیز در طول سال ذخایر خارجی بانک مرکزی تعدیل شده است.

بانک مرکزی: کاهش ذخایر خارجی بانک مرکزی به معنای ارزپاشی نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک‌مرکزی درباره اظهارات مطرح شده در خصوص کاهش ذخایر خارجی ارزی بانک مرکزی و ارتباط آن با ارزپاشی در بازار ارز، اظهار داشت: برخی افراد تحلیل‌هایی از کاهش ذخایر خارجی بانک مرکزی ارائه کرده‌اند و این در حالیست که در سنوات گذشته نیز در طول سال ذخایر خارجی بانک مرکزی تعدیل شده است.

    وی با تأکید براینکه تعدیل ذخایر خارجی بانک مرکزی دلایل مختلفی دارد و اصلا به معنی ارزپاشی بانک مرکزی نیست، تصریح کرد: یکی از دلایل تعدیل ذخایر خارجی بانک مرکزی این بود که دولت سال گذشته سهمی از ذخایر صندوق توسعه ملی استقراض کرد و ریال آن را از بانک مرکزی تحویل گرفت که ارز آن امسال عرضه شد.

    به گفته معاون اقتصادی بانک مرکزی، دلیل دیگر کاهش ذخایر خارجی به واسطه دسترسی به منابع ارزی بود که در سال‌های گذشته ریال آن به دولت داده شده بود اما ارز آن مسدود ماند و با آزادسازی این منابع، ارز به واردکنندگان تخصیص داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی