عصر بازار

رکورد بزرگترین اقتصاد اروپا

عصر اعتبار- شرکت مالی و رسانه‌ای بلومبرگ با استناد به داده‌های اداره آمار فدرال آلمان گزارش کرد تولید صنعتی آلمان در ماه نوامبر ۲۰۲۳ برای ششمین ماه متوالی کاهش یافت که احتمالا نشان دهنده ورود این کشور به رکود در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته است.

رکورد بزرگترین اقتصاد اروپا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این ارقام نشان می‌دهد که تولید 0.7 درصد نسبت به ماه اکتبر کاهش یافته است که ناشی از کند شدن تولید کالاهای سرمایه‌ای و کالاهای واسطه‌ای است زیرا کارخانه‌های آلمانی در بحبوحه رکود تقاضای جهانی به ویژه چین، نرخ‌های بهره بالا و گرانی انرژی با مشکل مواجه هستند.

    اقتصاددانان بلومبرگ نوشتند داده‌های ناامیدکننده تولید در ماه نوامبر و بدتر شدن انتظارات تجاری اخیر نشان‌دهنده شروع پردست‌انداز سال 2024 برای صنعت است. ما دیدگاه پایه خود را برای افزایش جزئی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال 2024 حفظ می‌کنیم که ناشی از پویایی بالاتر در بخش‌های خدمات است با این حال، خطر قابل توجهی وجود دارد که ضعف شدیدتر صنعت، دوباره اقتصاد را در سه ماهه سال میلادی جدید به پایین بکشاند.

    تحلیلگران می‌گویند که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا احتمالا در پایان سال گذشته وارد رکود شده است، زیرا این داده‌ها که قرار است در 15 ژانویه منتشر شود، دومین انقباض متوالی در تولید صنعتی طی سه ماهه چهارم سال 2023 را نشان دهد.

    ارقام تولید صنعتی یک روز پس از انتشار گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد سفارش‌های کارخانه‌های آلمان در ماه نوامبر بسیار کمتر از حد انتظار افزایش یافته است. سفارش‌ها فقط 0.3 درصد افزایش یافتند که بسیار کمتر از انتظارات تحلیلگران برای افزایش 1.1 درصدی است.

    تحلیلگران می‌گویند که حتی اگر اقتصاد آلمان بتواند رشد خود را در سال جاری آغاز کند، ادامه مشکلات صنعتی و بودجه‌ای مانع از بهبود ضعیف‌ترین عملکرد سالانه این کشور در یک نسل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی