عصر بازار

محدودیت‌های شدید بانکی چین در تراکنش‌های روسیه

عصر اعتبار- بر اساس گزارش بلومبرگ، تشدید بانک‌های دولتی چین محدودیت‌ها را برای تامین مالی مشتریان روسی تشدید کردند.

محدودیت‌های شدید بانکی چین در تراکنش‌های روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا،  بلومبرگ به نقل از منابع آگاه ناشناس گزارش داد که بانک‌های دولتی چین به دنبال تصمیم ایالات متحده برای اعمال تحریم‌های ثانویه علیه شرکت‌های مالی خارجی که از فعالیت‌های مسکو در مناقشه اوکراین حمایت می‌کنند، محدودیت‌ها را برای تامین مالی مشتریان روسی تشدید کردند.
    بر اساس گزارش بلومبرگ، حداقل دو بانک بزرگ در هفته‌های اخیر بررسی جامع عملیات تجاری روسیه خود را با تمرکز ویژه بر معاملات برون مرزی آغاز کرده اند.

    این منابع فاش کردند که بانک‌ها با قطع روابط با مشتریانی که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند و ارائه هرگونه خدمات مالی به صنایع نظامی روسیه، صرف نظر از واحد پول یا محل معامله، اقدامات قاطعی انجام می‌دهند.

    برای اطمینان از انطباق، وام دهندگان در حال تقویت بررسی دقیق مشتری، انجام بررسی‌های جامع در مورد ثبت کسب و کار، ذینفعان مجاز، و کنترل کنندگان نهایی با روابط با روسیه هستند.

    به گفته همین منبع، انتظار می‌رود که دامنه بررسی به مشتریان غیر روسی که در تجارت در روسیه دست دارند یا اقلام مهمی را از طریق کشور‌های واسطه به روسیه منتقل می‌کنند، گسترش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی