عصر بازار

‌مشکل تبادلات ارزی تجار ایرانی در عراق حل نشده است

عصر اعتبار- معاون سازمان توسعه تجارت گفت: مشکل تبادلات ارزی تجار ایرانی در عراق هنوز حل نشده است.

‌مشکل تبادلات ارزی تجار ایرانی در عراق حل نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدصادق قنادزاده، امروز در حاشیه همایش عرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مشکل تبادلات ارزی بین ایران و عراق، اظهار کرد: بانک مرکزی در خصوص جابه‌جایی ارز اقداماتی را در دست انجام دارد، اما هنوز نهایی نشده است. این موضوع هم از سوی وزیر صمت و معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه در حال پیگیری است و وزارت امور خارجه نیز یادداشت اعتراضی ارسال کرده، اما هنوز این موضوع به صورت کامل حل نشده است.

    به گفته این مقام مسئول 20 تا 24 درصد هزینه صادرات کالاهای ایرانی و چهار کشور دیگر اضافه شده است. بنابراین بانک مرکزی پیشنهاداتی برای حل این موضوع داده و ما هم در حال کار روی این پیشنهادات هستیم، اما هنوز نهایی نشده است.

    معاون سازمان توسعه تجارت ایران همچنین گفت: محدودیت‌هایی را هم روی برخی از کالاها مانند کالاهای آرد پایه شامل شکلات و شیرینی و بیسکویت اعمال کرده‌ بودند که این محدودیت رفع شد.

    قنادزاده همچنین در جریان برگزاری همایش اظهار کرد: در این رویداد توانستیم با حضور تجار از 70 کشور و برگزاری 100 نشست BTOB به قراردادهایی بالغ بر 2 میلیارد دلار دست یابیم. در دوره پیشین انتظار استقبال بزرگی نداشتیم در حالی که 700 شرکت داخلی و 300 شرکت خارجی شرکت کردند. به همین دلیل برای دوره بعدی از مهرماه ستاد مرکزی شکل گرفت تا برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم با دستگاه‌های مختلف انجام شود و همچنین به دنبال بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های اتاق‌های بازرگانی هستیم.

    قنادزاده با بیان اینکه دنبال جذب حدود 3000 تاجر برای دوره ششم ایران اکسپو هستیم و در همین راستا اقدامات لازم از سوی سفارتخانه‌ها آغاز شده، اظهار کرد: برگزاری این رویداد اقدام بزرگی است که هزینه محسوب نمی شود؛ بلکه اگر از این فرصت به درستی استفاده شود سرمایه گذاری مهمی برای توسعه بازارهای کشور محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی