عصر بازار

بررسی بودجه ۱۴۰۳

اختیارات سازمان امور مالیاتی کشور افزایش یافت

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تسریع و تسهیل رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی، اختیارات سازمان امور مالیاتی کشور را افزایش دادند.

اختیارات سازمان امور مالیاتی کشور افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز چهار شنبه 4 بهمن 1402 در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 در بخش هزینه‌ای، با تصویب بندهای ح و خ تبصره 6 این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

    ح- کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند ده درصد (10%) از حق‌الزحمه یا حق‌العمل گروه پزشکی که به موجب دریافت وجه صورت‌حساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می‌شود، به عنوان مالیات علی‌الحساب کسر و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. مالیات علی‌الحساب این بند شامل کلیه پرداخت‌هایی که به عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق قوانین بودجه سنواتی پرداخت و مالیات آن کسر می‌شود، نخواهد بود. حکم ماده (199) قانون مالیات‌های مستقیم در اجرای این بند جاری است.

    وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است فهرست کلیه مراکز موضوع این بند را تا پایان اردیبهشت ماه سال 1403 به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نماید.

    خ- به منظور تسریع و تسهیل رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی، اختیار سازمان امور مالیاتی کشور در تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص معافیت مؤدیان از انجام بخشی از تکالیف قانون مذکور از قبیل نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال 1402، به حداکثر یک‌صد و پنجاه برابر میزان معافیت موضوع ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم افزایش می‌یابد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی