عصر بازار

بانک مرکزی با منابع کافی خود نرخ ارز را به قیمت های قبلی برمی‌گرداند

عصر اعتبار- عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با اشاره به سیاسی بودن دلایل رشد ۸ درصدی نرخ ارز گفت: بانک مرکزی منابع کافی در دست دارد، بنابراین می‌تواند با ابزارهایی که در اختیار دارد، نرخ ارز را به کانال‌ قبلی برگرداند.

بانک مرکزی با منابع کافی خود نرخ ارز را به قیمت های قبلی برمی‌گرداند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بهنام تاج الدینی عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: از 13 دی حوادث مختلفی اعم از حادثه تروریستی کرمان و پس از آن حمله انگلیس و آمریکا به یمن، درگیری با پاکستان، حمله اسرائیل به سوریه و شهادت مسئول اطلاعات سپاه قدس ایران در سوریه موجب شد تا نرخ ارز روند افزایشی را طی کند اما با وجود شدت و تعدد بحران‌های سیاسی در محدوده اندکی دچار نوسان شد. در واقع در کمتر از یک ماه گذشته با وجود این بحران‌ها شاهد افزایش حدود 8 درصدی نرخ دلار در بازار بوده‌ایم.

    عضو هیئت نمایندگان اتاق ارومیه با بیان اینکه بانک مرکزی با مدیریت صحیح نرخ ارز را به کانال های قبلی بازمی‌گرداند، افزود: بانک مرکزی منابع کافی در دست دارد، بنابراین  می‌تواند با ابزارهایی که در اختیار دارد، نرخ ارز را به کانال‌ قبلی برگرداند.

    تاج‌الدینی تصریح کرد: در مدت یکسال گذشته شاهد افزایش صادرات و رشد قیمت نفت بوده‌ایم و علاوه بر این، صادرات غیرنفتی نیز بهتر شده است، همچنین در کنار این گشایش‌ها اقدامات بانک مرکزی در آزادسازی منابع ارزی با دیپلماسی فعال ارزی را داشتیم که مجموع این‌ها به افزایش درآمدهای ارزی و تاثیر آن در مدیریت بهتر بازار منجر شده است.

    وی در پایان تاکید کرد: برای رشد بیشتر درآمدهای ارزی کشور، باید از سوی دولت صادرات تسهیل شده و موانع حذف شود؛ ضمن اینکه این امر در مدیریت نرخ در بازار ارز هم تاثیرگذار است و می‌تواند در کنار دیگر اقدامات بانک مرکزی قیمت‌‌ها را به سطوح قبلی برساند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی