عصر بازار

آغاز جداسازی کارت بازرگانی و کارت عضویت

عصر اعتبار- بر اساس نامه اتاق بارگانی ایران، رویه جدید ادامه پروژه جداسازی کارت بازرگانی و کارت عضویت نهایی و عملیاتی شده است.

آغاز جداسازی کارت بازرگانی و کارت عضویت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق بازرگانی طی نامه‌ای به روسای اتاق‌های سراسر کشور، با اشاره به پروژه جداسازی کارت‌های بازرگانی و عضویت اتاق‌های سراسر کشور که بعد از پیاده‌سازی در شش اتاق پایلوت، به دلیل بروز مشکلات فنی و آیین نامه‌ای متوقف شد، گفته که از زمان توقف پروژه و بر اساس مصوبات هیئت رئیسه اتاق ایران و با توجه به شرح وظایف این معاونت به عنوان متولی در حوزه مباحث مرتبط با تمامی خدمات بازرگانی (کارت بازرگانی، عضویت، گواهی مبداء)، جلسات با دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مرتبط برای رفع مشکلات مذکور برگزار و در نهایت با همراهی معاونت استان‌ها و تشکل‌ها و واحد فاوای اتاق ایران رویه جدید و مناسب ادامه پروژه جداسازی نهایی و عملیاتی شده است.

    بنابراین بر اساس رویه جدید، هیچگونه توقف کاری در روند درخواست کارت بازرگانی متقاضی ایجاد نشده و همچنین دریافت مجدد مدارک و اسناد از متقاضی نیز حذف شده است. همراستا با اجرای این پروژه نسبت به بررسی سامانه عضویت اتاق ایران که از سال 1396 تغییر محسوسی نداشت نیز اقدام و با حذف موارد زائد، کوتاه سازی و تسهیل فرآیندها نسبت به بهبود خدمات قابل ارائه به اتاق‌های استانی اقدام شده است.

    در پایان این نامه هم با توجه به موارد گفته شده و همچنین پیاده‌سازی و استقرار سامانه آزمون اتاق ایران که بر اساس مصوبات هیئت وزیران و هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان توسعه تجارت ایران عملیاتی شده است، ضمن اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته، معاونت یاد شده برای دریافت نظرات کارشناسی اصلاحی و پیشنهادی اتاق اعلام آمادگی کرده است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی