عصر بازار

غول اقتصادی اروپا فقیر می‌شود

عصر اعتبار- وزیر دارایی آلمان اظهار کرد که عدم رشد اقتصادی، باعث فقیرتر شدن آلمان خواهد شد.

غول اقتصادی اروپا فقیر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کریستین لیندنر هنگام سخنرانی در رویداد بلومبرگ در فرانکفورت گفت: ناتوانی آلمان در رشد اقتصادی کشور را فقیرتر می‌کند.

    وزیر دارایی آلمان افزود: «ما دیگر رقابت نمی‌کنیم و در حال فقیرتر شدن هستیم زیرا رشدی نداریم و عقب می‌افتیم.»

    اظهارات وی اندکی پس از آن بیان شد که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) چشم‌انداز تیره‌ای را منتشر کرد که در آن پیش‌بینی خود برای رشد آلمان در سال جاری را به نصف کاهش داد و به  0.3 درصد رساند، بسیار کمتر از 2.9 درصدی که برای گروه 20 پیش‌بینی کرد و حتی کمتر از  0.6 درصدی که برای منطقه یورو پیش‌بینی کرده است.

    در همین حال، انتظار می‌رود، داده‌های تولید صنعتی که اواخر این هفته منتشر می‌شود به پایین‌ترین سطح خود از سال 2008 برسد، زمانی که صنعت آلمان به شدت تحت تاثیر پیامدهای بحران مالی جهانی قرار گرفت.

    لیندر می‌گوید: «برای من غیرقابل تصور است که دولت هیچ نتیجه‌ای از این تحلیل نگرفته باشد».

    وی تاکید کرد: کاملا واضح است که تمام تعهدات اجتماعی آلمان از جمله «وضعیت موجود امنیت اجتماعی»، پروژه‌های زیست‌محیطی و ضرورت افزایش هزینه‌ها برای امنیت خارجی این کشور «تنها با رونق اقتصادی بیشتر قابل تحقق است.»

    داده‌های اولیه رسمی آژانس آمار فدرال آلمان در ماه ژانویه نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی در سال گذشته 0.3 درصد و تولید صنعتی (بدون احتساب ساخت و ساز) 2 درصد کاهش یافت که نتیجه آن عمدتا ناشی از تولید بسیار کمتر در بخش تامین انرژی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی