عصر بازار

مجلس تلاش کرده تا میزان وام ازدواج با نرخ تورم متناسب شود

عصر اعتبار- نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس یازدهم در این ۴ سال و در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه، تمام تلاش خود را انجام داده است تا میزان وام ازدواج با نرخ تورم کشور تناسب داشته باشد.

مجلس تلاش کرده تا میزان وام ازدواج با نرخ تورم متناسب شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، امیرحسین بانکی‌پور، با اشاره به تأثیر نرخ تورم در تعیین مبلغ وام ازدواج در بودجه سال 1403، گفت: مجلس یازدهم در این 4 سال و در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه، تمام تلاش خود را انجام داده است تا میزان وام ازدواج با نرخ تورم کشور تناسب داشته باشد.

    نماینده مردم «اصفهان» در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی که مجلس یازدهم آغاز به کار کرد، وام ازدواج 30 میلیون تومان بود، اما در حال حاضر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج 300 میلیون تومان و با دوره بازپرداخت 10 ساله شده است، یعنی طی 4 سال وام ازدواج را ده برابر افزایش دادیم. ناگفته نماند که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای پسرهای زیر 25 سال و دخترهای زیر 23 سال، در بودجه سال 1403، 350 میلیون تومان شده است.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا صف انتظار وام ازدواج تا این حد طولانی است، اظهار کرد: به واقع اینگونه نیست و با پیگیری‌هایی که کردیم، تمام معوقات مربوط به پرداخت وام ازدواج پرداخت شده است و صف دریافت وام ازدواج مربوط به افرادی است که نهایتاً سه تا چهار ماه پیش ازدواج کرده‌اند.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین ارائه تسهیلات فرزند آوری پیرو مصوبه بودجه هم پرداخت شده است و صرفاً کسانی که نهایتاً 4 ماه است که فرزندشان به دنیا آمده است، در نوبت دریافت وام فرزند آوری هستند و مابقی افراد وام خود را دریافت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی