عصر بازار

گلدمن ساکس: انگلیس بهای سنگینی را برای برگزیت پرداخت کرد

عصر اعتبار- شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی به نقل از اقتصاددانان بانک آمریکایی گلدمن ساکس تأکید کرد که انگلیس بهای سنگینی را برای برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) پرداخت کرده که باعث افزایش تورم و کاهش اندازه اقتصاد این کشور شده است.

گلدمن ساکس: انگلیس بهای سنگینی را برای برگزیت پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه در گزارشی به نقل از اقتصاددانان بانک آمریکایی گلدمن ساکس تأکید کرد که انگلیس بهای سنگینی را برای برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) پرداخت کرده که باعث افزایش تورم و کاهش اندازه اقتصاد این کشور شده است.

    به گفته سون یاری استن، اقتصاددان ارشد گلدمن در اروپا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تولید ناخالص داخلی واقعی این کشور را در مقایسه با عملکرد کشورهای همتای اقتصادی آن، حدود 5 درصد کاهش داده است.

    کارشناسان همچنین تصریح کردند که پس از گذشت هفت سال از کمپین همه پرسی برگزیت، بریتانیا به دلیل کاهش تجارت بین المللی، سرمایه گذاری ضعیف تجاری و کاهش مهاجران از اتحادیه اروپا که بزرگترین شریک تجاری بریتانیا محسوب می‌شود، با اقتصاد ضعیف و افزایش هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کند.

    اقتصاددانان بانک گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: شواهد حاکی از هزینه قابل توجه بلندمدت ناشی از برگزیت (برای انگلیس) است.

    آن ها افزودند: بریتانیا از زمان همه پرسی اتحادیه اروپا در سال 2016 عملکرد بسیار ضعیفی در مقایسه با سایر اقتصادهای پیشرفته داشته است.

    برآوردهای قبلی ناظران بازار نیز به تأثیر منفی بلندمدت برگزیت اشاره داشته است.

    موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی بریتانیا (NIESR) در نوامبر تخمین زد که برگزیت اندازه اقتصاد را 2 تا 3 درصد کاهش داده است، تأثیری که انتظار می‌رود تا سال 2035 به 5 تا 6 درصد افزایش یابد.

    بر اساس برآوردهای انجام شده در سال گذشته میلادی توسط دفتر مسئولیت بودجه بریتانیا، خروج از اتحادیه اروپا احتمالاً اقتصاد این کشور را تا 4 درصد کوچک کرده است.

    با این حال، به گفته اقتصاددانان گلدمن، همه مشکلات اقتصادی بریتانیا را نمی توان به خروج از اتحادیه اروپا ربط داد.

    برگزیت به همراه همه‌گیری کرونا، بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین و همچنین نرخ‌های بهره بانکی که به منظور مهار تورم بی‌سابقه در انگلیس به بیشترین سطح خود رسیده، به اقتصاد این کشور آسیب رسانده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو