عصر بازار

طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲ محقق شد:

پرداخت حدود ۱۵۰ همت تسهیلات ازدواج توسط شبکه بانکی

عملکرد ۱۱۰ درصدی بانکها در اعطای تسهیلات ازدواج

عصر اعتبار- از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا تاریخ ۳۰‏ بهمن ماه ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۳۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۴۹.۶ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

پرداخت حدود ۱۵۰ همت تسهیلات ازدواج توسط شبکه بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نق از روابط عمومی بانک مرکزی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: همچنین با توجه به سهمیه تکلیفی در نظرگرفته شده بابت این تسهیلات که تا تاریخ 30‏‏‏‏بهمن ماه، مبلغ 135.7 هزار میلیارد تومان است، عملکرد شبکه بانکی در این خصوص بیش از 110 درصد است که نشان از همکاری خوب شبکه بانکی در اعطای تسهیلات مزبور در سال جاری دارد.

    صحابی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری مبنی بر صفر شدن و کاهش صف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تصریح کرد: براین اساس و همچنین دستور رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات مذکور، این بانک تمهیداتی اندیشید تا به رغم پیوستگی و سیال بودن جریان ورود و خروج متقاضیان این تسهیلات، علاوه بر تعهدات و سهمیه های ابلاغی به بانک های عامل بابت اعطای تسهیلات ازدواج در سال جاری، برای کاهش متقاضیان در صف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانکهای عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج به 125 هزار نفر از متقاضیان در صف ازدواج و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به تعداد 110 هزار نفر از متفاضیان در صف تسهیلات مزبور تا پایان سالجاری اقدام کنند.

    وی افزود: همچنین تفاهم شده است بانک قرض‌الحسنه مهر و قرض الحسنه رسالت نیز نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری به متقاضیان اقدام کنند. باتوجه به تفاهمات به عمل آمده متقاضیان در صف از تعداد 270 هزار به تعداد 194 هزار نفر رسیده است.

    مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات یادشده به صورت مداوم در حال رصد و پایش است، یادآور شد: پیگیری به حداقل رساندن متقاضیان در صف تسهیلات مذکور به جدیت در دستور کار بانک مرکزی و بانکهای عامل قرار دارد و انتظار می رود تا پایان سال جاری شاهد کاهش متقاضیان در صف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باشیم.

    صحابی در پایان تأکید کرد:‌ از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه تعداد 683 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند به مبلغ 42.4 هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی به مشمولین پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی