عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

انعقاد ۳۳۵ هزار قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن

عصر اعتبار- تاکنون برای ۳۳۵ هزار واحد مسکونی، قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن منعقد شده که از ۱۷۰ همت تاکنون ۸۰ همت آن پرداخت شده است.

انعقاد ۳۳۵ هزار قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، عباس حسینی؛ مدیرعامل بانک مسکن درباره تسهیلات مسکن گفت: بخش مسکن پیشران اقتصاد تمامی کشور‌هاست که قانون نهضت ملی مسکن نیز به این موضوع پرداخته و بانک مسکن مسئولیت اصلی را در این حوزه برعهده دارد.

    وی افزود: تاکنون برای 335 هزار واحد مسکونی، قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن منعقد شده و مردم به هریک از این واحد‌ها متصل شدند که سازنده آن‌ها نیز مشخص است، بار تامین مالی این واحد‌ها حدود 170 همت می‌شود که تاکنون نیز 80 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و متناسب با پیشرفت پروژه مابقی نیز پرداخت می‌شود.

    مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: هم اکنون 45 هزار نفر در مجموعه این بانک و دفاتر رسمی در حال تکمیل پرونده هستند که بعد از طی پروسه به مرحله عقد قرارداد خواهیم رسید، همچنین برای ایجاد مسکن روستایی ابلاغیه 51 هزار واحدی داشته‌ایم.

    حسینی تاکید کرد: بانک مسکن در تلاش است تا متناسب با منابع و تکالیف قانونی خود، موارد گفته شده را با قوت و با حمایت بانک مرکزی پیش ببرد.

    وی با بیان اینکه برنامه سال آینده نیز به برنامه ابلاغی بانک مرکزی مربوط است، تاکید کرد: برای سه سال اول نهضت ملی، برای بانک مسکن 259 همت سهمیه تعیین شده که عدد بزرگی است و ما نیز به دنبال این هستیم که با افزایش سرمایه و با استفاده از روش‌های تامین مالی مانند استفاده از صندوق املاک و مستغلات بتوانیم تامین مالی کنیم و با به‌کارگیری ابزار‌های جدید سهم مسکن را در بازار سرمایه افزایش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی