عصر بازار

رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد

عصر اعتبار- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد خبر داد و گفت: تعرفه‌ها معادل دستمزد پزشکان نیست.

رشد تعرفه‌های پزشکی تا سقف ۳۵ درصد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سعید کریمی با اعلام اینکه رشد تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی تا سقف 35 درصد در هیئت وزیران تصویب شد، گفت: اگرچه این عدد با مصوبه 46 درصدی شورایعالی بیمه فاصله دارد و مراکز درمانی  در تامین هزینه‌های خود با دشواری مواجه خواهند بود ولی با توجه به محدودیت‌های مالی باید از مساعدت دولت در تصویب عدد 35 درصد تشکر کنیم.

    وی با بیان این که تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی، معادل دستمزد پزشکان نیست، افزود: اجزای تعرفه شامل جز حرفه‌ای و جز فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاه و تصویربرداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است که هریک دارای وزن‌های هزینه‌ای مختلف و فرمول‌های پیچیده محاسباتی هستند و دستمزد کادر درمان حدود یک سوم وزن تعرفه‌های پزشکی را شامل می‌شود.

    معاون درمان وزات بهداشت با اشاره به پیچیدگی‌های محاسباتی تعرفه‌های پزشکی و هزینه‌های غیرقابل اجتناب دارو و ملزومات پزشکی گفت: جز حرفه‌ای خدمات پزشکی که همان دستمزد پزشک است، حتی در بخش خصوصی از 36 هزار تومان در سال 90 به 69700 تومان در سال 1402 رسیده است، یعنی جز حرفه‌ای خدمات پزشکی طی 12 سال به اندازه 2 برابر هم رشد نکرده است در حالی که افزایش حداقل حقوق سایر گروه‌ها از سال 90 تا سال 1402 بیش از ده برابر افزایش یافته است.

    کریمی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حفظ انگیزه و تامین معیشت نیروهای کادر بهداشت و درمان، و تداوم خدمات پزشکی لازم است عقب‌ماندگی‌های تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی که طی دو دهه گذشته ایجاد شده است به تدریج جبران شود.

    معاون درمان وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: رعایت مصوبات دولت برای همه گروه‌ها الزامی است و اعلام هرگونه تعرفه و رشد اجزای تعرفه خارج از مصوبات دولت فاقد وجاهت قانونی است.

    کریمی خاطرنشان کرد: امیدواریم در تصویب اجزای تعرفه هم با مساعدت حداکثری دولت محترم همراه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی