عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از رشد ۴۳ درصدی تخصیص اعتبارات جاری و افزایش ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های ثابت در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: قانون بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری بودجه است.

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: در دیدار نوروزی با همکاران سازمان ضمن تبریک سال جدید و با اشاره به تحقق 95 درصدی منابع بودجه عمومی، رشد 43 درصدی تخصیص اعتبارات جاری، رشد 20 درصدی تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های ثابت و رشد اقتصادی بالای 6 درصد در سال 1402، از زحمات شبانه‌روزی این عزیزان به طور ویژه تشکر کردم.

    قانون بودجه 1403 فاقد کسری بودجه است

    وی در توییتی دیگر نوشت: ‏در پاسخ به سوال یک خبرگزاری عرض کردم هرچند در مرحله رسیدگی به بودجه در مجلس اختلاف‌نظرهایی با نمایندگان داشتیم، ولی متن نهایی قانون بودجه که ابلاغ شده است، نظرات دولت را به صورت حداکثری تامین کرده و قانون بودجه 1403 فاقد کسری بودجه است.

    تخصیص ارز برای واردات خودرو صرفاً در چارچوب قانون انجام می‌شود

    رئیس سازمان برنامه و بودجه در توییتی دیگری با اشاره به تخصیص ارز برای واردات خودرو اعلام کرد: بدیهی است عملیات اجرایی واردات خودرو اعم از ثبت سفارش و یا تامین ارز مورد نیاز برای انجام آن، فارغ از اظهارنظرهای کارشناسی اشخاص در محیط‌های آکادمیک و همایش‌های علمی، صرفاً در چارچوب قانون و بر اساس الزامات قانونی مصوب صورت می‌پذیرد.

    منظور روز گذشته ضمن تکذیب هر گونه اظهار نظر منتسب به خودش در سال جاری نسبت به موضوع واردات خودرو تاکید کرد که مواضع دولت در این خصوص توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی می‌شود.

    پورسعید خلیلی