عصر بازار

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد

صدور ۳.۵ میلیون گواهینامه مهارت در ۲ سال گذشته

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از صدور ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۸۴۲ گواهینامه مهارت برای کارآموزان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای سال جاری ۲۵ برنامه تحولی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیش بینی شده است.

صدور ۳.۵ میلیون گواهینامه مهارت در ۲ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، مهرداد عظیمی  ، از تدوین 25 عنوان برنامه تحولی در سال 1403 خبر داد و گفت: امسال حجم برنامه ها نسبت به سال گذشته 18.5 درصد رشد داشته و 18 عنوان فعالیت آموزشی پیش بینی شده که شامل گروه های هدف خاص، آموزش مربیان آموزشگاه های آزاد، برقراری دوره های آموزشی توسعه کارآفرینی و کسب و کار، صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی، رتبه بندی مربیان بخش دولتی و واگذاری فاز 1 پیاده سازی پلتفرم مهارت آموزی است.

    وی به برنامه های پیش بینی شده سازمان برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: امسال 7 برنامه را برای تحقق شعار سال در نظر گرفته ایم که از جمله آنها می توان به صدور و تمدید مجوز آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اشاره کرد. برنامه سال گذشته 3000 مجوز بود که در سال 1403 به 3300 مورد مجوز افزایش یافته است.

    عظیمی در ادامه از صدور 3 میلیون و 509 هزار و 842 گواهینامه مهارت برای کارآموزان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: سال 1401 تعداد صدور مجوزها 1 میلیون و 376 هزار و 380 مورد بوده که در سال1402 به 1 میلیون و 586 هزار و 238 مورد افزایش یافت در حالی که در دوره مشابه دولت دوازدهم 2 میلیون و 130 هزار و 462 مورد بود که در مقایسه با آن 65 درصد رشد داشته است.

    وی درباره تأسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای طی این مدت گفت: میزان صدور مجوز راه اندازی آموزشگاه های آزاد در این دولت 41 هزار و 793 مورد بوده که 1194 درصد رشد را نسبت به دوره گذشته داشته است.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به تعداد واحدهای پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی اشاره کرد و گفت: در بخش صنایع و صنوف تعداد بنگاه‌های پذیرنده آموزش طی سالهای 1401 و 1402 جمعا 77 هزار و 105 واحد بوده است؛ در حالی که این تعداد در دولت دوازدهم 40 هزار و 225 واحد بوده و 92 درصد رشد را نشان می دهد.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار