عصر بازار

کارشناس بازار ارز هشدار داد:

دلار، راه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست!

عصر اعتبار- برخی منابع اذعان می‌کنند که دولت هدف‌گذاری ۵۷ هزار تومان را برای دلار دارد؛ بااین‌حال می‌خواهد یک توقف در محدوده ۶۰ هزار تومان ایجاد کند تا فرصت خروج به دلارهای خانگی و خرده فروش‌ها بدهد.

دلار، راه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این میان بسیاری از متقاضیان ارز که برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت به سراغ خرید دلار می‌روند در بازه زمانی تثبیت و کاهش قیمت دچار ضرر و زیان می‌شوند. شواهد و مطالعات بازار گواهی می‌دهد که نرخ دلار در سه‌ماهه آتی سال جاری در همین بازه ثابت می‌ماند. این ثبات دستوری باعث می‌شود افرادی که برای سرمایه‌گذاری‌های خرد و کوتاه‌مدت به سراغ خرید دلار می‌روند متضرر شوند.

    بر اساس آنچه کارشناسان بازار ارز می‌گویند ممکن است هدف از این ثبات نرخ خارج کردن سرمایه‌های خرد و باقی ماندن افراد واسطه‌گر و بازار ساز در این بازار باشد.

    به همین منظور کارشناسان و تحلیلگران توصیه می‌کنند تا مردم عادی که دلار را برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه کدت خریداری می‌کنند از این امر اجتناب کنند تا در نوسانات اقتصادی دچار ضرر و زیان نشوند.

    بر اساس آنچه تصور عموم مردم است، خریدوفروش دلار راه مناسبی برای سرمایه‌گذاری حداقل در این بازه زمانی میان‌مدت پیش رو نیست.

    دولت قصد دارد در راستای از بین بردن واسطه‌ها اقداماتی را علیه واسطه گران در این بازار انجام دهد و به گفته منابع آگاه تاکنون هم اقدامات و مذاکراتی را انجام داده است.

    به همین منظور مؤکدا توصیه می‌شود افراد برای سرمایه‌گذاری‌های خرد و کوتاه‌مدت به سمت خریدوفروش دلار نروند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی