عصر بازار

عضو اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد

مداخلات هوشمندانه در بازار ارز تهران و دبی

عصر اعتبار- عباسی با اشاره به مداخلات هوشمندانه در بازار ارز تهران و دبی همزمان با تنش‌های امنیتی گفت: چنین تنش‌های بزرگ امنیتی میتوانست بازار ارز را دچار نوسانات بسیار بزرگی کند، اما شاهد بودیم که این بازار با نوسانات بسیار کوچک مواجه شد، این موضوع نشان از این دارد که بانک مرکزی از یک عقلانیت و بلوغ در سیستم اقتصادی کشور برخوردار است و امیدواریم روند کاهشی قیمت ارز در بازار آزاد همچنان ادامه پیدا کند.

مداخلات هوشمندانه در بازار ارز تهران و دبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، علیرضا عباسی، عضو اتاق بازرگانی تهران و کارشناس بازار ارز با تاکید بر اینکه نمایش اقتدار نظامی ایران با عملیات وعده صادق باعث شد که درگیری، تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشته باشد و حتی روند نرخ به‌عکس پیش‌بینی‌ها نزولی شود، گفت: عوامل سیاسی و روابط بین الملل به خصوص در حوزه تنش‌های سیاسی و امنیتی تاثیر روانی زیادی بر بازارهای مالی دارد.

    این کارشناس بازار ارز عنوان کرد: خوشبختانه فضای پر تنش هفته‌های اخیر با مدیریت خوبی که هم از لحاظ دیپلماتیک و هم از لحاظ اقتصادی و ارزی در ایران صورت گرفت موجب شد تا بازار ارز به خوبی مدیریت شود.

    این تحلیلگر بازارهای مالی عنوان کرد: جامعه ایرانی یک جامعه هوشمند است که در طول تاریخ بارها تنش‌ها و چالش‌های زیادی را تجربه کرده و از این رو موقتی بودن این چالش‌ها را عمیقا درک می‌کند، در نتیجه کشور از یک ثبات و پایداری نسبی در حوزه روابط بین‌المللی و همچنین ثبات نسبی بازار برخوردار است.

    وی اضافه کرد: در این بین سیاست‌های بانک مرکزی و مداخلات هوشمندانه در بازار ارز تهران و دبی برای مدیریت تنش‌ها خوب ارزیابی می‌شود.

    عباسی اظهار کرد: بانک مرکزی با پرهیز از سیاست‌های ناگهانی و تصمیمات آنی و ادامه دادن به روند سیاست‌گذاری در حوزه ثبات بخشی به بازارهای مالی و پولی موجب شده است که در چنین مواقعی از ورود هیجانی مردم به بازار ارز جلوگیری شود که قابل تقدیر است.

    این کارشناس ارزی در پایان تاکید کرد: چنین تنش‌های بزرگ امنیتی می توانست بازار ارز را دچار نوسانات بسیار بزرگی کند، اما شاهد بودیم که این بازار با نوسانات بسیار کوچک مواجه شد، این موضوع نشان از این دارد که بانک مرکزی از یک عقلانیت و بلوغ در سیستم اقتصادی کشور برخوردار است و امیدواریم روند کاهشی قیمت ارز در بازار آزاد همچنان ادامه پیدا کند.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو