عصر بازار

تغییری بزرگ در مقررات رمزنگاری

عصر اعتبار- چین، بیت‌کوین (BTC) را به‌عنوان دارایی به رسمیت شناخت.

تغییری بزرگ در مقررات رمزنگاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بیت‌کوین، از ماه ژوئن 2021، تا حد زیادی در چین ممنوع شده است و صرافی‌های تجاری و اینفلوئنسرها با سرکوب شدید مواجه شده‌اند. با این حال، این مورد ممکن است به زودی تغییر کند زیرا کارشناسان چینی استدلال کردند که بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال فضای قانونی کوچک اما قابل توجهی را در این کشور اشغال می‌کنند.

    آنان برخلاف تصور رایج، ادعا کردند که بیت‌کوین در چین کاملا ممنوع نیست و واجد شرایط کالای قاچاق محسوب نمی‌شود. این تغییر دیدگاه می‌تواند به‌طور قابل توجهی نحوه ارزیابی بیت‌کوین در داخل و خارج از چین را تغییر دهد.

    نقش بیت‌کوین در بازار چین

    چین قبل از ممنوعیت سال 2021، یکی از بازیگران اصلی صنعت استخراج بیت‌کوین بود و سهم قابل توجهی در هش ریت بیت‌کوین جهانی داشت. از آن زمان به بعد بازار تغییر یافته است و ایالات‌متحده و سایر کشورها برای پر کردن این خلاء گام برمی‌دارند. با این حال، لغو احتمالی ممنوعیت بیت‌کوین در چین می‌تواند چشم‌انداز رشد بیت‌کوین را بیشتر تقویت کند.

    راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین در هنگ کنگ

    راه‌اندازی این صندوق در هنگ کنگ می‌تواند به‌عنوان کانال سرمایه‌گذاری مستقیم برای سرمایه‌گذاران چینی باشد. در حالی که وضعیت هنوز حساس است، اظهارات اخیر کارشناسان چینی می‌تواند سابقه‌ای برای موج جدیدی از پذیرش بیت‌کوین در این کشور ایجاد کند.

    محققان استدلال کردند که بیت‌کوین، به‌عنوان دارایی با ارزش اقتصادی، می‌تواند به صورت قانونی معامله شود. اینکه آیا این استدلال، تنظیم‌کننده‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما بازار همچنان به تغییر قابل توجهی در سیاست بیت‌کوین چین امیدوار است.

    از آنجایی که کارشناسان چینی، ویژگی‌های دارایی بیت‌کوین و راه‌اندازی بالقوه صندوق بیت‌کوین در هنگ کنگ را شناسایی می‌کنند، خوش‌بینی فزاینده‌ای برای تغییر در موضع ارزهای دیجیتال چین وجود دارد.

    کریپتو نوشت، در حالی که تاثیر این تحولات بر سیاست‌های نظارتی نامشخص است اما نشانگر دوره جدید بالقوه پذیرش بیت‌کوین در چین هستند.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو