عصر بازار

از ابتدای سال جاری تا ۱۸ اردیبهشت؛

تامین ۱۵۰ میلیون دلاری ارز خدماتی برای متقاضیان

عصر اعتبار- از اول فروردین ماه تا هیجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، شش میلیارد و ۲۵۱ میلیون دلار ارز برای واردات تامین شده است.

تامین ۱۵۰ میلیون دلاری ارز خدماتی برای متقاضیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، اصغر بالسینی؛ سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به آمار تامین ارز برای صادرات در مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالا‌های اساسی یک میلیارد و 460 میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ 3 میلیارد و 577 میلیون دلار و برای خدمات 150 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و 64 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.
    بالسینی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی یک میلیارد و 269 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 191 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 460 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

    سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل 634 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 364 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 261 میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 226 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 233 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب 313، 43، 245، 141 و 7 میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هیجدهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند.
    علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 859 میلیون دلار ارز نیمایی و 315 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

    وی گفت: تاکنون بیست و چهار حراج شمش طلا در این مرکز انجام شده و در مجموع نیز بیش از 3.5 تن طلا به فروش رسیده است. در آخرین حراج از مجموع 410 کیلوگرم طلای عرضه شده 319 کیلو گرم با میانگین قیمت 4 میلیارد و 443 میلیون تومان به فروش رسید.

    گفتنی است، در روز 19 اردیبهشت ماه 1403 در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ 44 هزار و 783 تومان، یورو با نرخ 48 هزار و 225 تومان و درهم با نرخ 12 هزار و 194 تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ 41 هزار و 814 تومان، یورور با نرخ 45 هزار و 27 تومان و درهم با نرخ 11 هزار و 385 تومان بود.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو