عصر بازار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

هشدارها و تذکرات شرکای اجتماعی را برکت و نعمتی برای سازمان تأمین اجتماعی می‌دانیم

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سخنان نمایندگان تشکل‌های کارگری همواره راهگشا و سازنده است، گفت: ما هشدارها و سخنان شما عزیزان را با جان و دل می‌پذیریم. تمامی مدیران سازمان تأمین اجتماعی نیز هشدارها و تذکرات نمایندگان شرکای اجتماعی را برکت و نعمتی برای سازمان می‌دانند.

هشدارها و تذکرات شرکای اجتماعی را برکت و نعمتی برای سازمان تأمین اجتماعی می‌دانیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، دکترسیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با نمایندگان تشکل‌های کارگری استان تهران اظهار داشت: ادبیات حاکم بر روابط سازمان تأمین اجتماعی و شرکای اجتماعی باید از سوی هردو طرف اصلاح شود و هشدارها و تذکرات شما عزیزان همواره مورد توجه قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه شرایط امروز سازمان از لحاظ تعامل با شرکای اجتماعی بسیار بهتر از قبل است و در عمل این همکاری و نزدیکی را می‌بینیم، گفت: نقصانی که احساس می‌شود این است که سازمان از فرصت کنونی که بهترین تعامل با شرکای اجتماعی برقرار شده است؛ به خوبی استفاده نمی‌کند و انتظار من بسیار بیشتر از چیزی است که الان انجام می‌شود.

    دکتر نوربخش افزود: برقراری ارتباط و مذاکره با شرکای اجتماعی در صندوق های بیمه‌ای یک اصل است و در کشور ما مسائل اعتقادی و عاطفی نیز این موضوع را تأکید دارد.

    وی ادامه داد: ما باید اطلاعات لازم را به شرکای اجتماعی خود بدهیم و از پتانسیل این تشکل‌ها استفاده کنیم. دبیرخانه شرکای اجتماعی به همین منظور در سازمان تأمین اجتماعی شکل گرفته است و ارتباط با شرکای اجتماعی در راستای اهداف سازمانی با جدیت تمام دنبال می‌شود.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به مشکلات مربوط به بیمه کارگران ساختمانی و سوء استفاده‌هایی که از این قانون صورت می‌گیرد پرداخت و گفت: در رابطه با کارگران ساختمانی با 1400 میلیارد تومان کسری اعتبارات مواجه هستیم و در حالی که 2000 میلیارد تومان برای تحت پوشش قراردادن و خدمت رسانی به این کارگران هزینه شده است اما هزینه دریافتی سازمان تأمین اجتماعی از محل پروانه‌های ساختمانی تنها 600 میلیارد تومان بوده است.

    دکتر نوربخش افزود: متأسفانه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است که دهها هزار نفر به صورت من‌غیرحق درحال استفاده از مزایای قانونی بیمه کارگران ساختمانی هستند و با وجود اشتغال در مشاغل دیگر فرصت استفاده کارگران ساختمانی از حمایت‌های سازمان تأمن اجتماعی را سلب کرده‌اند.

    وی ادامه داد: در سازمان تأمین اجتماعی با ابزارهای نظارتی مختلف نسبت به شناسایی استفاده کنندگان من‌غیرحق از خدمات اقدام می‌شود و خدمت‌رسانی به مشمولین واقعی همواره از اولویت‌های مورد توجه سازمان است.

    دکتر نوربخش پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان را از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی دانست که بزودی به مرحله اجرا می‌رسد و زمینه‌ساز ارتقاء خدمات و تسهیل امور بازنشستگان خواهد بود.

    وی ادامه داد: این برنامه از آخر شهریور ما آغاز می‌شود و ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم تا با اصلاح روش پرداخت شاهد بهبود شرایط پرداخت مستمری‌ها و رفع مشکلات کنونی باشیم.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم تعامل هرچه بیشتر با شرکای اجتماعی این سازمان تأکید کرد و گفت: برای تحقق اهداف سازمان به شدت به کمک و همراهی شرکای اجتماعی احتیاج داریم و برقراری ارتباط سازنده با شرکای اجتماعی همواره مورد توجه ما بوده است.

    رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

    دکتر نوربخش برای حفظ منافع بیمه شدگان تأمین اجتماعی تلاش زیادی دارد

    در این نشست همچنین رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه دکتر نوربخش برای حفظ منافع بیمه شدگان تأمین اجتماعی تلاش زیادی دارد، گفت: انتظار داریم که در رابطه با شرایط سازمان اطلاع رسانی و شفاف سازی بیشتری انجام شود.

    حسن صادقی گفت: در رابطه با برنامه ششم توسعه باید فعالیت بیشتری داشته باشیم و برای حفظ منافع و برآوردن خواسته‌های بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی برنامه ریزی کنیم. مواردی که مورد توجه بازنشستگان و کارگران است و خواسته‌های آنان باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

    صادقی در ادامه پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: این موضوع باید به صورت جدی پیگیری و از تأخیر در این پرداخت‌ها جلوگیری شود تا بیمه شدگان و بازنشستگان از خدمات مطلوب و مناسب استفاده کنند.

    وی بر لزوم ارتقاء روابط سازمان تأمین اجتماعی با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی تأکید کرد و گفت: ما در تشکل‌های کارگری و بازنشستگی آماده دفاع از سازمان تأمین اجتماعی هستیم و برقراری ارتباط سازنده سازمان تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی زمینه خوبی را برای حفظ منافع و برآورده شدن خواسته‌های کارگران و بازنشستگان فراهم می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی