عصر بازار

مدیرعامل بیمه سلامت ایران:

۱۰ میلیون نفر در قالب طرح بیمه سلامت همگانی تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه سلامت از پوشش ۱۰ میلیون نفر بیمه شده جدید این سازمان از ابتدای دولت یازدهم تا کنون خبر داد.

۱۰ میلیون نفر در قالب طرح بیمه سلامت همگانی تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر محمد جواد کبیر در آیین کلنگ زنی ساختمان بیمه سلامت نوشهر گفت: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید، بهره مندی عادلانه مردم از سلامت بود. در سال 92 و 93 با رویکرد ارزشمند مقام معظم رهبری در فراهم آوردن این امر مهم، یک ره‌آورد مهم که همان بهره‌مندی عادلانه مردم از سلامت بود بعد از 35 سال برای نظام جمهوری اسلامی بدست آمد.
    وی افزود: همان طور که دکتر روحانی در زمان انتخابات، قول بهره‌مندی سلامت را برای همه مردم داده بودند، یک حماسه بزرگ و ویژه در کشور عملیاتی شد.
    مدیرعامل بیمه سلامت با تاکید بر اینکه پوشش همگانی سلامت از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم بود، تصریح کرد: این امر مهم با حمایت مجلس شورای اسلامی و همه قوا عملیاتی شد. در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدت تصدی بیمه سلامت کشور توانستیم در مدت کوتاهی حماسه بزرگی را حتی در بین کشورهای منطقه رقم بزنیم. علیرغم مشکلات زیادی که کشور داشت و تحریم‌های مالی که به کشور وارد شد تاکنون بیش از 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.
    وی با بیان اینکه از محمودآباد تا رامسر بیش از 400 هزار نفر بیمه شده سلامت داریم، ابراز کرد: از مجموع 2هزار و 260 موسسه طرف قرارداد با بیمه، حدود 410 موسسه از منطقه غرب مازندران هستند.
    دکتر کبیر با اشاره به فاصله مردم غرب مازندران با مرکز استان و مشکلات تردد برای مراجعه و انجام امور اداری گفت: ما سعی داریم تمهیداتی اندیشیده شود تا اختیارات اداره کل برای احداث ساختمان جدید در حد یک اداره کل داده شود ولی از نظر ساختار باید تلاش کنیم تا موانع پیش رو برداشته و مردم غرب مازندران به خواسته به حق خود برسند.
    مدیر عامل بیمه سلامت عنوان کرد: در ابتدای شروع کار دولت یازدهم، پرداختی به موسسات 15 تا 16 ماه عقب‌افتادگی داشت ولی تا پایان سال 92 پرداخت‌ها به روز رسانی شد.
    دکتر کبیر افزود: در سال 93 با توجه به منابع تخصیصی و کمبودهایی که وجود داشت به گونه‌ای عمل شد که شرمنده جامعه پزشکی نشویم.
    وی به بیان مشکلات پیش روی بیمه سلامت در پرداخت به موسسات گفت: 95 درصد منابع سازمان بیمه سلامت از محل درآمد عمومی است که می‌تواند به شدت متاثر از درآمد کشور باشد و امسال نیز با توجه به کاهش شدید قیمت نفت و مشکلاتی که برای بودجه سال 94 بوجود آمد، موجب شد پرداخت‌های ما به موسسات با کندی و فاصله صورت گیرد.
    مدیر عامل بیمه سلامت از پرداخت برخی معوقات تا پایان شهریور خبر داد و یادآور شد: طی دو روز گذشته با حضور وزرای بهداشت و تعاون و همچنین مدیران بیمه‌های سراسر کشور جلساتی برگزار شد تا اقدامات موثری جهت پرداخت بخشی از مطالبات تا پایان شهریور انجام شود.
    دکتر کبیر در پایان اظهار کرد: شوراهای شهر و روستا و دهیاران می‌توانند در آشنایی بیشتر مردم نسبت به عملکرد بیمه سلامت و تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از افراد نقش موثری داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی