عصر بازار

مدیرکل بیمه سلامت:

شمار بیمه‌شدگان بیمه سلامت درخراسان‌شمالی از مرز ۷۰۰هزار نفر گذشت

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: شمار بیمه‌شدگان بیمه سلامت در خراسان‌شمالی، با رشد ۹ درصدی از مرز ۷۰۰هزار نفر گذشت.

شمار بیمه‌شدگان بیمه سلامت درخراسان‌شمالی از مرز ۷۰۰هزار نفر گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی آرمیده گفت: در سال 91 تعداد 676 هزار و 326 نفر از شهروندان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشتند که این میزان با 9 درصد افزایش در سال جاری به 734 هزار و 483 نفر رسیده است.

    وی افزود: از این تعداد 15 هزار و 804 نفر در بخش سلامت، در بخش اقشار22 هزار و 462 نفر ، روستائیان 50 هزار و 45 نفر و در بخش کارکنان دولت61 هزار و 124 نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

    وی بیمه سلامت را یکی از بزرگترین طرح های بیمه‌ای در کشورعنوان کرد و افزود: در این طرح به افراد فاقد پوشش بیمه ای در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت دفترچه بیمه سلامت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

    آرمیده اظهار داشت: گسترش پوشش بیمه همگانی سلامت با آغاز به کار دولت تدبیر و امید واهتمام ویژه دولت در امر سلامت بعد از 22 سال وقفه در اجرای قانون پوشش بیمه همگانی، به مرحله اجرا درآمده است.

    وی گفت: با تامین منابع مورد نیاز از محل هدفمندی یارانه‌ها سازمان بیمه سلامت ایران با آمادگی کامل، بستر لازم جهت پوشش فراگیر آحاد جامعه را فراهم کرده است.

    آرمیده افزود: با راه اندازی سامانه بیمه سلامت همگانی امکان ثبت نام برای تمام افراد فاقد دفترچه مهیا شده است.

    مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر 80 درصد جمعیت کل استان از پوشش بیمه‌ای همگانی برخوردار هستند.

    آرمیده با اشاره به اینکه 633 موسسه با اداره کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی قرار دارد منعقد کرده اند، افزود: از این تعداد 240 موسسه غیرخصوصی و 393 موسسه نیز خصوصی هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی