عصر بازار

مدیر عامل بیمه «ما» :

مشتری مداری با نرخ شکنی تفاوت دارد

عصر اعتبار- نخستین نشست مهندس مجید صفدری که به تازگی در جایگاه مدیر عاملی این شرکت قرار گرفته است بامدیران و روسای شعب این شرکت برگزار شد.

مشتری مداری با نرخ شکنی تفاوت دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این نشست، روسای شعب به معرفی شعبه خود و پرتفوی به دست آمده ، نسبت خسارت، ضریب خسارت و سهم شعبه از بازار بیمه در  استان خود پرداختند.

    بر اساس این گزارش، مجید صفدری ضمن اشاره به آنکه  شرکت سهامی بیمه «ما» در برنامه های آینده حداقل پرتفوی سالانه  1000 میلیارد تومان خواهد داشت گفت: آنچه امروز در روسای شعب مشاهده می شود  انگیزه و انرژی مثبتی است که لازمه نیل به این هدف بوده و یکی از مهمترین بسترهای مورد نیاز عملیات بیمه گری داشتن میل به خدمات رسانی مناسب و شایسته است. یادمان باشد که شرکت در سال 1390 تاسیس شده و شاید مشکلاتی نیز بوده که کم تر به آنها توجه شده است.

    وی در ادامه گفت: اساتید بزرگ مدیریت، این دانش را تلفیقی از علم و هنر تعریف کرده اند. خوشبختانه نیروی انسانی صاحب نظر و با تجربه ای در این شرکت مشغول فعالیت هستند. ولی آنچه در این مقطعه زمانی لازمه کار ما است. توجه جدی به بحث آموزش به خصوص در بخش شعب می باشد. در بخش آموزش، مهم ترین نکته ، در نظر داشتن نیازسنجی آموزشی است تا بهترین بهره را از آن بتوان کسب کرد. آنچه مسلم است آموزش سرمایه است و از این پس یکی از اولویت های مهم در شرکت بیمه «ما»، ارتقای آموزش کارکنان، نمایندگان و شعب خواهد بود.

    مجید صفدری با بیان اینکه بیمه نامه یک کالای ناملموس و پیچیده است گفت : نکته ای که در مشتری مداری این کالای پیچیده می توان در نظر داشت این است که به هزینه های مختلفی که بیمه گذار در صنعت بیمه متحمل می شود توجه کنیم. مشتری  بیمه نامه با خرید این کالا متحمل چند نوع هزینه  متفاوت  می شود. هزینه اول، هزینه ریالی است که جهت خرید بیمه نامه پرداخت می شود و این هزینه را نمی توان کاهش داد.زیرا بر اساس اصول مدیریت و تجزیه و تحلیل ریسک است که حق بیمه مشخص می گردد و مشتری مداری با نرخ شکنی متفاوت است و تعیین حق بیمه درست و صحیح یعنی توجه به اصول بیمه گری.

    وی در ادامه اضافه کرد: باید بتوانیم سایر هزینه های مشتری را کاهش دهیم. هزینه  مهم که مشتری می پردازد هزینه روانی ای است که با ارائه اطلاعات درست و شفاف ، احترام به مشتری و ارتقای خدمات پس از فروش می توان این هزینه را کاهش داد. همچنین مشتری با خرید بیمه نامه متحمل هزینه زمانی نیز می شود که این هزینه را نیز می توان چه در زمان صدور بیمه نامه و چه در هنگام دریافت خسارت کاهش داد و این مسئله مهم ترین نکته ای است که در بحث مشتری مداری بیمه در کشورمان باید رعایت شود.


    مدیر عامل بیمه «ما» در خصوص نیروی انسانی این شرکت گفت: معتقدم پرسنل مهم ترین  دارائی و سرمایه یک شرکت بیمه است و مدیر منابع انسانی در سازمان باید بتواند امنیت شغلی، عدالت سازمانی،غنی سازی  شغلی و اجرای صحیح آئین نامه ها و مقررات را بیش از پیش برقرار سازد. شایسته سالاری در بحث نیروی انسانی در اولویت اصلی قرار دارد و استراتژی های لازم جهت پیاده سازی آن به زودی تدوین خواهد شد.

    مجید صفدری مدیر عامل بیمه «ما» همچنین در پایان گفت: از این پس جلسات مستمری با پرسنل، مدیران و روسای شعب خواهیم داشت. همچنین تمامی ابزارهای لازم جهت پیشبرد اهداف در خدمت شعب قرار می گیرد. در خصوص تبلیغات نیز، در نظر گرفتن فرهنگ هر استان بسیار مهم است و باید بر اساس فرهنگ هر شهر و استان بازاریابی و فروش صورت گیرد و به شاخصه های مورد توجه و نیاز هر منطقه بتوانیم تبلیغات انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی