عصر بازار

مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان:

امسال ۵۹ میلیارد ریال مطالبات موسسه های مختلف پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از پرداخت ۵۹ میلیارد ریال مطالبات موسسه های طرف قرارداد با بیمه سلامت مربوط به سال ۹۴ خبر داد.

امسال ۵۹ میلیارد ریال مطالبات موسسه های مختلف پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر علیرضا اعرابی گفت: با توجه به اجرای دو طرح بزرگ تحول نظام سلامت و پوشش بیمه همگانی در سال 93 و افزایش هزینه ها و تعهدات بیمه سلامت، تمام مطالبات سال 1393 موسسات درمانی طرف قرارداد در استان سمنان پرداخت و تسویه شد.
    وی ادامه داد: تاکنون مبلغ 59 میلیارد ریال از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان سمنان، مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت 94 نیز پرداخت شده است.
    اعرابی همچنین با اشاره به رشد 96 درصدی هزینه های درمانی سال 93 نسبت به سال قبل از آن در استان سمنان، خاطرنشان کرد: در سال 92 هزینه پرداخت شده از سوی بیمه سلامت 264 میلیارد ریال بود که این هزینه درسال 93 به 518 میلیارد ریال افزایش یافت.
    وی درباره اجرای طرح ثبت نام پوشش بیمه همگانی افزود: با آغاز این طرح در استان سمنان، تاکنون 44 هزار و 403 جلد دفترچه بیمه همگانی صادر شده است و دارندگان این دفترچه ها از مزایا و خدمات ارائه شده توسط اداره کل بیمه سلامت بهره مند شده اند.
    مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان اظهار کرد: میانگین هزینه هر بار مراجعه افراد تحت پوشش بیمه همگانی در سال 93 پنج میلیون ریال بود و با توجه به گذشت یک سال از آغاز این طرح، بیمه شدگان همگانی می توانند برای تمدید دفترچه بیمه خود به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این اداره مراجعه و با پرداخت 10 هزار ریال برای هزینه چاپ دفترچه، نسبت به تمدید دفترچه خود اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی