عصر بازار

بانک توسعه صادرات عضو مجمع کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی شد

عصر اعتبار- بانک توسعه صادرات ایران، به اتفاق اکثریت آرا به عضویت مجمع کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی درآمد.

بانک توسعه صادرات عضو مجمع کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در انتخابات اخیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، بانک توسعه صادرات با اکثریت آرا به عنوان اولین عضو تغییر یافته در بخش انفرادی به مدت سه سال انتخاب شد.

    آقای محسن بوالحسنی نماینده بانک توسعه صادرات در کمیسیون شیوه و عملکرد فنون بانکداری بین المللی این کمیته با اعلام این مطلب افزود: بانک توسعه صادرات در اکثریت ادوار به عنوان عضو انفرادی انتخاب شده است  که به رغم عدم حضور در کمیته یاد شده در دوسال گذشته در انتخابات اخیر بار دیگر به عضویت این کمیته نائل شد.

    این کمیته رابط بخش تجاری کشور با اتاق بازرگانی بین المللی است و خدماتی چون مرتبط سازی شرکت ها، تجار، بانک ها و بیمه ها را با اتاق یاد شده ارائه می دهد.
    به گفته وی، در جلسه اخیر که با حضور آقای دکتر صالح آبادی، مدیرعامل برگزار گردید، مجمع کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی علاوه بر بررسی و تصویب گزارش عملکرد و گزارش های مالی سال 93، به تجدید انتخاب یک سوم اعضای شورای کمیته ایرانی ICC  و تعیین بازرس پرداخت.

    رئیس اداره روابط بانکی بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران، در تشریح ترکیب اعضای کمیته ایرانی گفت : این کمیته شامل 9 کمیسیون در بخشهای مختلف می باشد.  اعضای کمیته ایرانی در دو بخش اعضای سازمانی با تعداد 23 نفر و اعضای انفرادی که 157 نفر هستند، تقسیم شده اند.

    وی با اعلام این مطلب که بانک توسعه صادرات تقریباً از بدو تاسیس یعنی سال 72 به عضویت این کمیته درآمده است، اضافه کرد: اعضای سازمانی شامل مراجعی است که خود زیر مجموعه های دیگری دارند و اعضای انفرادی نیز مشتمل بر مراکز فاقد زیر مجموعه چون بانک ها و بیمه ها و شرکتهاست.

    نماینده بانک توسعه صادرات در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی افزود: شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین ‌المللی مرکب از 9 عضو سازمانی و 15 عضو انفرادی می باشد که هرساله از طریق انتخابات سه تغییر در اعضای سازمانی و پنج تغییر در اعضای انفرادی انجام می شود.

    کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در سال 1342 تأسیس شد که پس از انقلاب فعالیتش با چند سال وقفه روبرو گشت، در سال 1364 بنا به توصیه دولت و تلاش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران،‌ دوره جدید فعالیت خود را آغاز کرد.

    کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در حوزه فعالیت های آموزشی به تدریس مقررات تجارت بین الملل در زمینه بانکی، حمل و نقل و بیمه می پردازد و در انتشار جزوات و کتب در این زمینه فعال است.

    اتاق بازرگانی بین المللی که مقر آن در پاریس است بیش از 90 سال سابقه دارد و در زمینه ترویج سرمایه گذاری و تجارت باز بین المللی، تدوین مقررات UCP، URDG و ضوابطی از این دست فعالیت می کند. همچنین بزرگترین داوری بین المللی تجارت را برعهده داشته و توصیه های سیاستی را در این حوزه به دولت ها، گروه ها و سازمان‌های غیردولتی مرتبط فرامنطقه ای ارائه می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی