عصر بازار

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور:

امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها واگذار شد

عصر اعتبار- رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور از واگذاری امور غیرحاکمیتی به کاریابی‌ها خبر داد و گفت:کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال مجدد مقرری بگیران، مهارت آموزی مقرری بگیران بیمه بیکاری و کمک به صندوق بیمه بیکاری از مزایای این واگذاری است.

امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها واگذار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بابک هاشمی پور  با اعلام تفاهم نامه کانون انجمن های صنفی کاریابی‌های کشور با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از برنامه های مهم این انجمن رونمایی از نرم افزار "سابک" است.
    وی با اشاره به تجربه موفق در واگذاری‌ خدمات بخش اشتغال به بخش غیردولتی افزود: این موضوع نیازمند تنظیم تفاهم‌نامه بین وزارت کار و کانون انجمن صنفی کاریابی ها بود. سامانه اطلاع رسانی بازار کار تحت وب "سابک" دسترسی به اطلاعات کلیه کارجویان و کارفرمایان را امکان‌پذیر می‌کند.
    رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور بیان کرد: این نرم افزار به زودی جایگزین نرم افزار قبلی می شود. از مزایای این نرم افزار امکان دسترسی به فرصت های شغلی در کل کشور بر اساس اطلس جغرافیایی مشاغل داشته باشید.
    *آخرین فرصت شغلی کارجویان و مخاطبان در "سابک"
    هاشمی پور با بیان اینکه امکان ارتباط کارجوبا فرصت های شغلی بر اساس توانمندی و علاقه‌ها وجود دارد گفت:نبود رشد اقتصادی سبب می‌شود که همچنان در حوزه عرضه بازار کار با تورم روبرو باشیم و لذا کاریابی‌ها به‌دنبال استفاده از فناوری‌های جدید در تنظیم بازار کار هستند.
    وی با بیان اینکه نقش کاریابی‌ها نقشی درون‌زا است، افزود: برخلاف دفاتر پیشخوان که در حکم واسطه عمل می‌کنند، کاریابی‌ها نقش مشاور شغلی، تحلیلی و توصیفی را بر عهده دارند.
    رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشورگفت:"سابک" به کاریابی‌های کشور این امکان را می‌دهد تا آخرین فرصت شغلی را برای کارجویان و مخاطبان ارائه کنند.همچنین این سامانه قابلیت نمایش و جستجوی لحظه‌ای و به‌هنگام فرصت‌های شغلی و کارجویان ثبت نام شده در کاریابی‌های عضو سامانه را دارد و در عین حال، قابلیت اختصاص خدمت رسانی هر دستگاه از این کیوسک ها براساس گروهی از کاریابی‌ها  یا یک کاریابی خاص بنا به درخواست کاربر را دارد.
    *خدمات بیمه بیکاری به کاریابی‌ها واگذار شد
    هاشمی پور از واگذاری مسئولیت به کارگماری افراد استفاده کننده از بیمه بیکاری به کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور خبر داد و گفت: موضوع واگذاری مسئولیت اجرایی کاریابی برای استفاده کنندگان از بیمه بیکاری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کاریابی ها واگذار شد که تا چند روز آینده به سراسر کشور ابلاغ  می شود.
    وی ادامه داد:افزایش میزان رضایت مندی ارباب رجوع، کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال مجدد مقرری بگیران، مهارت آموزی مقرری بگیران بیمه بیکاری و کمک به صندوق بیمه بیکاری از مزایای واگذاری خدمات بیمه بیکاری به کاریابی هاست.
    رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور اظهار داشت: این اقدام در راستای جبران افت درآمد کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور صورت خواهد گرفت، البته از طریق دفاتر کاریابی، امکان به کارگماری دوباره افراد  یا جلوگیری از بروز تخلف احتمالی توسط برخی افراد شرایط مناسب تری پیدا می کند.
    وی با بیان اینکه هزینه به کارگماری افراد توسط تأمین اجتماعی به کاریابی ها پرداخت می‌شود گفت:افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند تازمانی که مشغول کار نشده اند،‌از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند اما بعد از به کارگماری حقوق بیمه بیکاری آنها قطع می‌شود. اگر فردی هم تبانی و از رفتن به کار ممانعت کند، بیمه بیکاری فرد هم قطع خواهد شد.
    هاشمی پور تأکید کرد: مرحله اول فعالیت بیمه بیکاری شامل، فرایند تشکیل پرونده برای متقاضیان استفاده از برقراری بیمه بیکاری(شامل مشاوره شغلی، ثبت نام و تشکیل پرونده متقاضیان), ثبت حضور و غیاب منظم, انجام مشاوره شغلی به مقرری بگیران معرفی به فرصت های شغلی و بکارگماری آنان, وظایف کاریابی های مشمول طرح  اجرای دستورالعمل اجرایی نحوه واگذاری امور غیر حاکمیتی در حوزه بیمه بیکاری است.
    * ابلاغ طرح رتبه بندی کاریابی‌ها تا یک هفته دیگر به سراسر کشور
    وی از ابلاغ طرح رتبه بندی کاریابی ها تا یک هفته دیگر در سراسر کشور خبر داد و گفت: قرار است در راستای این طرح تمام کاریابی‌ها رتبه بندی شوند، واگذاری امورات، تشویق کاریابی‌ها و.. با توجه به رتبه ای که کاریابی اخذ کند از این به بعد انجام می‌شوند.
    هاشمی پور ادامه داد: نباید کاریابی‌هایی که تمام قوانین و مقررات را اجرا می کنند با کاریابی‌هایی که متخلف هستند یکسان باشند. این طرح در راستای ایجاد عدالت است. چرا که کاریابی فعال،کوشا و منظم در مقررات باید با متخلفین یکسان نباشند.
    *پیش نویس اصلاحیه آیین دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی کشور در انتظار تصویب هیأت دولت
    وی در ادامه از ارسال پیش نویس اصلاحیه آیین دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی کشور برای تصویب به هیأت دولت خبر داد و گفت: این آیین نامه به تقویت قدرت صنفی کاریابی‌ها و قدرت کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور توجه دارد.
    هاشمی پور بیان کرد: این آیین نامه با محوریت خصوصی سازی خدمات دولتی به منظور کوچک سازی دولت و کاهش هزینه های آن و  نیز افزایش بهره وری در سایه افزایش انگیزه خدمت در بخش خصوصی و البته با دقت در لحاظ جایگاه حاکمیتی امور،پیش نویس اصلاحیه آیین دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی کشور تهیه شده است.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو