عصر بازار

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت

ضرورت یکسان سازی رفتار بیمه ها

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه موضوع تجمیع بیمه ها منتفی نشده است، گفت: رفتار کاری بیمه ها با موسسات طرف قرار داد یکپارچه سازی شده و باید برای تجمیع چارچوب مشخصی تدوین شود.

ضرورت یکسان سازی رفتار بیمه ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد جواد کبیر به تجمیع سازمان های بیمه گر اشاره کرد و افزود: بحث تجمیع بیمه ها تکلیف قانونی است که در برنامه پنجم توسعه آمده و جزء سیاست های ابلاغی است بنابراین باید تکلیف آن مشخص شود.

    وی گفت: از نظر ما تجمیع بیمه ها همچنان مطرح است و منتفی نشده است و اگر هم قرار است تمام شود به ما اعلام کنند اما تا آن زمان همچنان پابرجا است.

    کبیر با اشاره به اینکه تجمیع نیازمند ساز و کار خاصی است ، گفت: تا زمانیکه این ساز و کار و اقدامات زیربنایی فراهم نشود امکان تجمیع شدن بیمه های پایه درمان وجود ندارد.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: مناسباتی که میان بیمه شده با سازمان های بیمه گر در پرداخت حق الزحمه وجود دارد و اینکه در برخی سازمانها بیمه چند لایه و در برخی دیگر بیمه تکمیل درمان است و... باید برای این موارد ابتدا یک چارچوب مشخصی در نظر گرفته شود و سپس به فکر تجمیع سازمانهای بیمه گر باشیم.

    به گفته کبیر ،برای اینکه نظام سلامت کارآمدی بهتری داشته باشد فرقی نمی کند که بیمه ها تجمیع شوند و یا اینکه منابع سازمان سازو کار مشخصی داشته باشد و مهمترین و اصلی ترین اقدام تدوین استراتژی مشخص است که در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده است.

    وی به یکپارچه سازی رفتار کاری بیمه ها با موسسات طرف قرارداد اشاره کرد و اظهار داشت: این یکپارچه سازی از اردیبهشت امسال آغاز شده و بزودی در راستای رفع مشکلات و پرداخت بدهی خود به مراکز طرف قرارداد اقدام خواهیم کرد.

    چندی قبل یکی از مسئولان سازمان تامین اجتماعی تجمیع بیمه ها را منتفی دانسته و عنوان کرده بود که سازمان تامین اجتماعی براساس قانون از تجمیع مستثنی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی