عصر بازار

راه اندازی سامانه پست الکترونیکی برجام بانکی

عصر اعتبار: سوالات و ابهامات در خصوص شیوه اجرایی کردن برجام در حوزه های مالی و اقتصادی توسط کارشناسان بانک مرکزی پاسخ داده می شود.

راه اندازی سامانه پست الکترونیکی برجام بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، برنامه جامع اقدام مشترک که در تاریخ 23 تیر 1394 میان ایران و کشورهای گروه 1+5 مورد توافق قرار گرفت، حاوی مقررات مفصلی در خصوص رفع تحریم ها و برقراری مجدد روابط مالی و بانکی با سایر کشورها می باشد. این برنامه در صورت اجرا آثار گسترده ای را بر شبکه بانکی و نظام مالی کشور برجای خواهد گذاشت. با توجه به جامعیت سند یاد شده، این احتمال وجود دارد که بانک ها، موسسات اعتباری و سایر بنگاه ها و فعالان اقتصادی در مسیر اجرایی کردن آن با ابهامات و پرسش های متعددی روبرو شوند.
    از آنجا که ضروری است سند مزبور در کل کشور و در تمام بانک ها و موسسات اعتباری به نحو یکسان و هماهنگ اجرا شود، نیاز به ایجاد سازوکاری برای هماهنگی در تفسیر و اجرای برجام در نظام بانکی و مالی کشور وجود دارد. براین اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور تبیین ابعاد مالی و اقتصادی برجام نسبت به ایجاد بستر ارتباطی مشخصی به منظور پاسخگویی به ابهامات احتمالی در رابطه با برجام اقدام کرده است. بدین ترتیب، تمام اشخاص و نهادهایی که در خصوص ابهاماتی دارند می توانند پرسش ها و ابهامات خود را از طریق پست الکترونیکی barjam@cbi.ir به این بانک ارسال کنند.
    پرسش های دریافت شده در اسرع وقت توسط کارشناسان بانک مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد و پاسخ لازم ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی