عصر بازار

بیمه رازی حمایتگرکانون خانواده

عصر اعتبار- بیمه های عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه رازی به عنوان یکی از بهترین و جامع ترین بیمه نامه های عمر در کشور است. این بیمه نامه ضمن ارائه یک بسته کامل پوشش های بیمه ای، فرصت سرمایه‌گذاری طولانی مدتی را در اختیار بیمه گذاران قرار می دهد.

بیمه رازی حمایتگرکانون خانواده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، عباس رنجبر کلهرودی، مدیر بیمه های عمر و حوادث بیمه رازی به پرسش‌های مطرح شده در این زمینه پاسخ داده اند؛ متن گفتگو به شرح زیر می باشد:

     

    1.  مزایای بیمه نامه عمرو سرمایه گذاری بیمه رازی  چیست؟

    بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه رازی که با نام تجاری " طرح طلوع " عرضه می گردد یک بیمه عمر جامع است که در بردارنده مزایای متنوعی می‌باشد که می توان آن را در سه دسته بشرح زیر طبقه بندی نمود.

    1. مزایای سرمایه گذاری:

        تضمین سود سرمایه گذاری در بلند مدت.
         پرداخت وام از محل اندوخته به بیمه شده بعد از 2 سال.
         امکان برداشت از اندوخته تعیین شده.

        پرداخت اندوخته بیمه نامه به صورت یکجا یا به صورت مستمری در موعد انقضای مدت.

        پرداخت سود مشارکت در منافع.

    2. مزایای بیمه ای:

        پرداخت سرمایه بیمه به استفاده کننده در صورت فوت بیمه شده به صورت یکجا یا به صورت مستمری (علاوه براندوخته بیمه نامه).

        پرداخت هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص شامل سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، پیوند اعضاء‌ و عمل جراحی کرونر قلب باز حداکثر تا سن 60 سالگی ( معادل 30 % سرمایه بیمه عمر).

        پرداخت سرمایه بیمه فوت ناشی از حادثه تا چهار برابر سرمایه بیمه عمر (علاوه بر اندوخته).

        معافیت از ادامه پرداخت حق بیمه درصورت از کارافتادگی کامل و دائم ناشی از حادثه.

        پرداخت سرمایه بیمه تعیین شده در صورت نقص عضو و ازکارافتادگی کامل و دائم ناشی از حادثه.

        امکان حفظ پوشش های بیمه‌ای در صورت عدم ادامه پرداخت حق بیمه (از محل اندوخته).

    3.  سایر مزایا:

        بهره‌مندی از معافیت های مالیاتی ( موضوع مواد 136، 137 و 148 قانون مالیات های مستقیم)
        امکان پرداخت حق بیمه به روش های یکجا، سالیانه و اقساط: شش‌ماهه، سه ماهه، دوماهه و ماهانه.
        انتخاب سرمایه بیمه‌نامه طبق نظر بیمه‌گذار در شروع قرارداد و امکان افزایش آن در زمان دلخواه.
        امکان افزایش سرمایه بیمه برای جبران اثرات تورم و کاهش قدرت خرید بیمه.
        تخصیص سود روز شمار
        پرداخت سود تشویقی به بیمه‌گذارانی که اقساط خود را زودتر از موعد مقرر پرداخت نمایند.

    2. شرایط سنی خریداران بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه رازی چیست؟

    بیمه‌نامه عمر و سرمایه گذاری بیمه رازی به طور کلی از نظر سنی محدویت ندارد و علاقمندان از بدو تولد می توانند تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرند. اما همانگونه که قبلاً ذکر شد این بیمه‌نامه پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی دارد که هرکدام از آنها محدویت‌های سنی و شرایط ویژه‌ای دارد که ممکن است در برخی سنین این محدویت‌ها نسبت به یک پوشش بیمه‌ای خاص اعمال شود.

    3. بعد از چند سال به بیمه نامه سود تعلق می گیرد و میزان آن چقدر است؟

    از شروع پرداخت اولین قسط بیمه‌نامه به آن سود تعلق می گیرد. اما محاسبه این سود با نحوه محاسبه سود بانکی متفاوت است. بدین معنی که در بانک ها عین مبلغ دریافتی سپرده می شود و به آن سود تعلق می گیرد. اما در بیمه‌نامه‌های عمر، بخشی از حق بیمه جهت ایفای تعهدات بیمه‌ای کنار گذاشته می شود، بنابراین اندوخته بیمه‌نامه متناسب با مبلغ پرداختی و پوشش‌های بیمه‌ای تشکیل می گردد که در مقایسه با بانک، به ویژه در سال‌های اولیه کمی متفاوت به نظر می رسد.

    شرکت های بیمه در بیمه نامه ها 2 نوع سود پرداخت می کنند یکی سود علی الحساب حداقل 18 درصد برای مدت 5 سال و دیگری سود مشارکت در منافع. در سالهای اخیر سود پرداختی بابت بیمه‌های زندگی از سود بانک ها بعضاً بیشتر هم بوده است.

    4. بعد از چه مدتی بیمه‌گذار می تواند وام دریافت کند؟

    بیمه‌گذار بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه رازی بعد از 2 سال از شروع مدت بیمه نامه و پرداخت 2 سال حق بیمه می تواند از محل بیمه نامه وام دریافت کند. دریافت این وام نیاز به مدارک و تشریفات اداری خاصی ندارد و صرفاً با درخواست بیمه‌گذار پرداخت می شود و مدت بازپرداخت آن نیز با نظر بیمه‌گذار تعیین می شود.


    5. آیا پدر و مادری که بیمه نامه ای خریداری کرده اند می توانند بعد از انقضای مدت بیمه، مبلغ اندوخته  سرمایه‌گذاری بیمه‌نامه را به جای اینکه به فرزندان خود بدهند خود دریافت کنند و در زمان صلاحدید به فرزندان خود واگذار کنند؟

    در بیمه عمر و سرمایه‌گذاریِ بیمه رازی، حق تعیین استفاده کننده از اندوخته بیمه‌نامه با بیمه‌گذارِ بیمه‌نامه یعنی همان پدر و مادر است. بیمه‌گذارِ بیمه‌نامه در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت بیمه رازی، فرد استفاده کننده از مزایای بیمه‌نامه را تعیین می کند، لیکن در طول مدت بیمه‌نامه نیز بیمه‌گذارِ بیمه‌نامه با توجه به شرایط جدید می‌تواند استفاده کننده را تغییر دهد و یا خودش مبلغ اندوخته را دریافت کند. به عبارت دیگر، حق تعیین استفاده کننده از مزایای بیمه‌نامه، در شروع و در طول مدت بیمه، با بیمه‌گذار است.

    6. سقف  پرداخت سود برای این بیمه‌نامه از چه مبلغی و تا چه مبلغی است؟

       حداقل سود تعیین شده در محاسبات اندوخته سرمایه‌گذاری توسط شورای عالی بیمه 18 درصد اعلام شده است. اما شرکت بیمه رازی سودهایی بالاتر از  حداقل تعیین شده به عنوان سود مشارکت پرداخت کرده است. به عنوان مثال سود اعمال شده در بیمه‌نامه‌های سال 92 شرکت بیمه رازی در حدود 22 درصد بوده است.

     

    7. روش پرداخت حق بیمه بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه رازی چگونه است؟

    روش پرداخت حق بیمه در شرکت بیمه رازی در حال حاضر به روش یکجا؛ سالانه، شش‌ماهه، چهارماهه، سه‌ماهه، دوماهه و ماهانه می‌باشد. بیمه گذار با توجه به شرایط اقتصادی خود در زمان خرید  بیمه‌نامه، نحوه پرداخت حق بیمه را در شروع قرارداد انتخاب  می کند و در طول مدت نیز اختیار دارد آن را تغییر دهد. بیمه‌گذار از طرق مختلف از جمله، اینترنت، همراه رازی، ATM و مراجعه به بانک نیز می‌تواند حق بیمه خود را پرداخت کند. چنانچه زودتر از موعد نیز حق بیمه را پرداخت کند از سود تشویقی برخوردار خواهد شد.

    8. آیا می‌توان اندوخته بیمه‌عمر و سرمایه‌گذاری بیمه رازی را به حقوق بازنشستگی تبدیل نمود؟

    بیمه گذار و یا استفاده کننده بیمه‌نامه می‌توانند به جای دریافت یک جای  مبلغ اندوخته در انتهای مدت و حتی در خلال مدت بیمه، آن را تبدیل به مستمری بازنشستگی نمایند. البته شرکت بیمه رازی برای آن دسته از هموطنان عزیز که مایل به استفاده از طرح تکمیلی بازنشستگی هستند، "بیمه بازنشستگی رازی" را ارائه نموده است که به صورت جداگانه و مفصل آن را معرفی خواهیم کرد.

     

    9. آیا بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بیمه رازی پوشش های درمانی هم دارد؟

    بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری ماهیتاً درمانی نیست، اما پوشش‌های تکمیلی بیمه‌نامه  شامل: بیمه امراض خاص و هزینه‌های پزشکی ناشی از حوادث، 2 نوع از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان را پوشش می دهد:

    1. هزینه‌های درمانی ناشی از حوادث  مشمول بیمه

    2. هزینه‌های درمانی ابتلاء بیمه شده به بیماری‌های خاص شامل: انواع سرطان‌ها، سکته مغزی، سکته قلبی، اعمال جراحی عروق کرونر و پیوند اعضای اصلی بدن است. در صورت داشتن این پوشش اضافی، چنانچه بیمه شده در طول مدت بیمه به یکی از بیماری‌های خاص مذکور، مبتلا و منجر به بستری شدن در بیمارستان گردد می‌تواند تا سقف 30 درصد سرمایه بیمه‌نامه، هزینه های خودرا پوشش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو