عصر بازار

عملکرد بیمۀ‌کوثر در مقایسه با صنعت بیمۀ‌کشور

عصر اعتبار- حق‌بیمه تولیدی شرکت بیمۀ‌کوثر نسبت‌به مدت مشابه سال قبل با ۱۷/۶درصد رشد به ۳هزارو۱۰۰میلیارد ریال افزایش یافت.

عملکرد بیمۀ‌کوثر در مقایسه با صنعت بیمۀ‌کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر اعتبار»، حجم حق‌بیمه‌های تولیدی بازار بیمه با 8/3درصد افزایش نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته به حدود 81هزارمیلیارد ریال رسید.

    ابوالفضل آقادادی با بیان اینکه در پنج‌ماهۀ اول سال1394 در بازار بیمه، سهم رشته شخص‌ثالث و مازاد 39درصد، سهم بیمه درمان  22درصد و سهم بیمه‌های زندگی 12درصد از کل حق‌بیمه‌های تولیدی بوده است، خاطرنشان‌کرد:  طی این مدت در شرکت بیمۀکوثر، سهم رشته شخص‌ثالث و مازاد 50درصد و سهم بیمه درمان 19درصد و سهم بیمه‌های زندگی 14درصد از کل حق‌بیمه‌های تولیدی بوده است.

    وی بیان‌کرد: طی این مدت شرکت‌های بیمۀ ایران، آسیا، البرز، دانا، پارسیان، کوثر، پاسارگاد، کارآفرین و معلم (هر یک دارای سهم بالاتر از سه‌درصد) در مجموع بیش از 83درصد از حق‌بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده‌اند و باتوجه‌به میزان حق‌بیمه تولیدی شرکت‌ها، بیمۀکوثر طی این مدت در رتبه پنجم در میان 28شرکت‌خصوصی کشور قرار گرفت.

    مدیر برنامه‌ریزی و پایش استراتژیک شرکت با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه طی این مدت همچنین حدود 45هزارمیلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با پنج‌ماهه اول سال قبل 21/7درصد رشد را نشان می‌دهد، گفت: طی این مدت، سهم رشته شخص ثالث و مازاد 38درصد، سهم بیمه درمان  35درصد و سهم بیمه های زندگی 6/9 درصد از خسارت‌های بازار بیمه بوده است.

    ابوالفضل آقادادی با بیان اینکه در پنج‌ماهه اول سال1394، شرکت بیمۀکوثر با 67درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه، حدود هزارو452میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده است، اظهارداشت: سهم رشته شخص‌ثالث و مازاد 42/5درصد، سهم بیمه درمان 28درصد و سهم بیمه‌های زندگی 12/3درصد از خسارت‌های شرکت بوده است.

    وی با اشاره به اینکه نسبت خسارت شرکت در پنج‌ماهۀ اول‌سال‌جاری به47درصد رسید، افزود: طی این مدت، نسبت خسارت بازار بیمه معادل 56/3درصد بود که در مقایسه با سال قبل شش‌واحد افزایش نشان ‌می‌دهد و همچنین نسبت خسارت شش شرکت بیمۀ نوین، سینا، ایران، ملت، میهن و دانا بالاتر از متوسط در بازار بیمه و به ترتیب 94/5، 83/5 ، 69 ، 68/9، 64/2و 58/7 درصد بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی