عصر بازار

در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مدیران تأمین اجتماعی انجام شد؛

بررسی راهکارهای بهبود و ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی در نشست مشترکی در بیمارستان میلاد به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی پرداختند و راهکارهای بهبود و ارتقاء خدمات این سازمان را بررسی کردند.

بررسی راهکارهای بهبود و ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی:

    10درصد تخت های بستری کشور متعلق به بیمارستان های تأمین اجتماعی است

    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، در این نشست گفت:سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی کشور نقش قابل توجهی دارد و 10درصد تخت های بستری کشور متعلق به بیمارستان های ملکی سازمان تأمین اجتماعی است.

    وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در کشور بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و همچنین بزرگترین خریدار درمان در کشور نیز محسوب می شود.

    دکتر همتی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در درمان غیر مستقیم با 45 هزار مرکز درمانی از جمله 766 بیمارستان و 20 هزار مرکز سرپایی، تشخیصی و درمانی طرف قرارداد است.

    وی اظهار داشت: طی دو سال اخیر با اجرای طرح تحول سلامت شاهد افزایش قابل توجه هزینه‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی هستیم که در راستای ارتقاء خدمات درمانی و رضایتمندی بیشتر بیمه شدگان انجام شده است.

    معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: پیش‌بینی می‌شد که هزینه درمان سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری به 10 هزار و 500 میلیارد تومان برسد اما با اجرای طرح تحول سلامت و برنامه‌هایی که برای ارتقاء خدمات درمانی در کشور اجرا شد در سال 94 هزینه درمان سازمان به 16 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است.

    وی با اشاره به پروژه های درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته 15 پروژه درمانی از جمله 3 بیمارستان در کشور افتتاح شد و در حال حاضر نیز 25 طرح درمانی در کشور در حال احداث است و 75 پروژه دیگر نیز در آینده آغاز می‌شود.

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:

    ترویج مفاهیم بیمه ای با همکاری نهادهای آموزشی انجام می شود

    معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست گفت: حوزه فرهنگی درواقع قوه تعقل هر دستگاه اجرایی است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ فضا و اتمسفر فعالیت جامعه را تشکیل می‌دهد.

    دکتر منصور اعتصامی افزود: بر این اساس در دوره فعلی مدیریت سازمان تأمین اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی احیا شد.

    وی اظهار داشت: در تدوین سند برنامه راهبردی سازمان ایجاد نظام منسجم و چارچوب روشن در حرکت فرهنگی و اجتماعی همسو با الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت مورد توجه قرار گرفته است.

    دکتر اعتصامی با بیان اینکه تغییر دیدگاه سازمان از دیگر مسائل مورد توجه در حوزه فرهنگی و اجتماعی است، گفت: ایجاد دبیرخانه شرکای اجتماعی و توجه به سه جانبه گرایی از دیگر برنامه های سازمان در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

    وی افزود: جهت گیری دیگر سازمان تأمین اجتماعی بسط گفتمان بیمه و تأمین اجتماعی است که این امر با همکاری وزارت آموزش و پرورش و برای ورود مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی در کتب درسی دنبال می‌شود.

    معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی:

    حضور سازمان تأمین اجتماعی در اقتصاد کشور اشتغال زایی در کشور را موجب می شود

    همچنین معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی در این نشست، با بیان اینکه تعهدات سالانه دولت در قبال سازمان تأمین اجتماعی به حدود 15 هزار میلیارد تومان می‌رسد، اظهار داشت: در حال حاضر برای پرداخت تعهدات فشار زیادی به حوزه سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی وارد می‌شود.

    نجات امینی گفت: با توجه به تفاسیری که از اصل 44 قانون اساسی انجام شد محدودیت‌هایی برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به سازمان تأمین اجتماعی بوجود آمد که انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر امکان واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به سازمان فراهم کنند.

    وی اظهار داشت: حضور سازمان تأمین اجتماعی در بخش های بالادستی اقتصاد کشور زمینه‌ساز رونق اقتصادی و افزایش اشتغال خواهد بود.

    مدیرعامل بیمارستان میلاد تأکید کرد:

    تمرکز بیمارستان میلاد بر ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی

    دکتر محمود رضا فیاض، مدیرعامل بیمارستان میلاد نیز در این نشست گفت: بیمارستان میلاد در 125 هزار متر مربع زمین احداث شده و ظرفیت این بیمارستان یک هزار تخت بستری است.

    دکتر فیاض افزود: این بیمارستان دارای 32 بخش و 33 اتاق عمل است و 723 پزشک و 1815 پرستار به بیمه شدگان خدمات درمانی مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

    وی ویژگی عمده بیمارستان میلاد را نحوه به کار گیری نیروی انسانی در این مجموعه اعلام کرد وگفت: این بیمارستان به صورت هیأت مدیره‌ای اداره می‌شود. بیمارستان میلاد به دلیل شرایط مناسب و نحوه مدیریتی که دارد درحال رقابت با بیمارستان‌های خصوصی است و این بیمارستان می‌تواند الگویی برای مدیریت سایر بیمارستان‌ها باشد.

    دکتر فیاض ادامه داد: بیمارستان میلاد برای ارائه بهتر خدمات و رسیدن به شرایط مطلوب باید بیشتر بر ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی تمرکز داشته باشد. در حال حاضر 20 درصد اعمال جراحی که در بیمارستان میلاد انجام می‌شود اعمال فوق تخصصی است که برای افزایش این رقم در حال تلاش هستیم.

    مدیرعامل بیمارستان میلاد اظهار داشت: در درمانگاه‌های بیمارستان میلاد در حال حاضر یک میلیون و 230 هزار ویزیت در سال انجام می‌شود که انتظار داریم با اجرایی شدن نظام ارجاع این میزان به 100 هزار ویزیت در سال کاهش یابد و ظرفیت بیمارستان میلاد بیشتر برای ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به کار گرفته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو