عصر بازار

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی:

با اجرای قانون، اعتماد عمومی به سازمان تأمین اجتماعی بازگشته است

عصر اعتبار- همزمان با عید سعید غدیرخم و درآستانه ۲۵ ذی الحجه، مراسم گرامیداشت روز خانواده و تکریم بارنشستگان با حضور معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی، مهندس سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، مدیران سازمان تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی و شماری از بازنشستگان این استان برگزار شد.

با اجرای قانون، اعتماد عمومی به سازمان تأمین اجتماعی بازگشته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، رحیم اردلان، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در این مراسم با تأکید بر تکریم مخاطبین سازمان علی‌الخصوص بازنشستگان و مستمری بگیران به اقدامات دو سال اخیر برای ارتقای معیشت آنان اشاره کرد و گفت: بر خلاف سال‌های گذشته افزایش سنواتی حقوق در سال‌های 93 و 94 به محض ابلاغ مصوبه هیأت دولت از ماه‌های ابتدایی سال اعمال و پرداخت شده است.

    معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر نقش سازنده کانون‌های بازنشستگی در تسهیل و روانسازی امور بازنشستگان و مستمری بگیران، به دوران مدیریت خویش در استان آذربایجانشرقی اشاره کرده و افزود: طی سال اخیر چهار دفتر کانون بازنشستگی در محل شعب استان ایجاد شده و نیز چهار شعبه اصلی و چهار شعبه اقماری در جهت سهولت دسترسی مخاطبین به خدمات سازمان افتتاح شده است.

    اردلان، با اعلام اینکه با اجرای قانون و به دور از حاشیه سازی در سازمان اعتماد عمومی به سازمان تأمین اجتماعی بازگردانده شده است، تصریح کرد: طی سال اخیر طرح نوین ارائه خدمات در شعبه شش تبریز به صورت پایلوت کشوری کلید خورد که نوید بخش بهبود کیفیت در نحوه ارائه خدمات خواهد بود.

    وی افزود: اجرای طرح پالایش بیمه شدگان خاص نیز از جمله طرح‌هایی بود که در اولویت سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته قرار گرفته و در جهت صیانت از حقوق شرکای اجتماعی سازمان از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران، 25 هزار فقره استفاده من غیرحق از خدمات سازمان تأمین اجتماعی حذف و به انواع بیمه متناسب با مشاغل خود سوق داده شده‌اند.

    تکریم و حفظ حرمت بازنشستگان و پیشکسوتان همواره به عنوان یک ارزش مورد تأکید است

    جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی نیز در این مراسم گرامیداشت با اشاره به اینکه بازنشستگان امروز، گنجینه های تجربه، خرد و آگاهی هستند، افزود: در فرهنگ غنی ایران زمین و براساس آموزه های دین مبین اسلام، تکریم و حفظ حرمت سالمندان و پیشکسوتان همواره به عنوان یک ارزش مورد تأکید قرار گرفته است و روز 25 ذی الحجه، به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان فرصت مغتنمی است تا از فعالان دیروز عرصه کار و تلاش قدردانی و تجلیل نماییم.

    مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه بازنشستگی فصل دیگری از زندگی به شمار می‌رود، تصریح کرد: بررسی و رفع مشکلات بازنشستگان مصداق تکریم آنان و ترسیم چشم اندازی روشن و امیدوار کننده برای شاغلین و جوانان خواهد بود.

    سمساری با تأکید بر حفظ حرمت و کرامت بازنشستگان و مستمری بگیران، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات سریع و آسان و با کیفیت از مهمترین اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی بوده و تلاش خواهیم کرد با خرد جمعی و همدلی و همفکری، گامهای موثری برای رضایتمندی مخاطبین برداریم.

    وی تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران اصلی استان را 130 هزار نفر اعلام کرد و اذعان داشت: ماهانه 120 میلیارد تومان بابت حقوق به افراد تحت پوشش در استان پرداخت می شود.

    مدیر کل تأمین اجتماعی استان افزود: طی دو سال اخیر علیرغم چالش‌های پیش روی سازمان، افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اولین ماه‌های سال اعمال و پرداخت شده است که در تاریخ این سازمان بی سابقه بوده و همچنین فعالیتهای فرهنگی و اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات و مشهد مقدس نیز در راستای ارتقای سلامت روحی و معنوی این عزیزان همگام با ارتقای سطح معیشت مورد توجه قرار گرفته است.

     

    سازمان تأمین اجتماعی با قشر عظیمی از مخاطبین روبروست که بایستی تعهدات خود را در قبال آنان انجام دهد

    محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گرامیداشت خانواده و تکریم بازنشستگان با اشاره به عدم تعادل بین منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی این سازمان را سازمانی گسترده دانست که با قشر عظیمی از آحاد جامعه در ارتباط بوده و بایستی خدمات خود را به آنان ارائه دهد.

    وی با اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران، مشکل تأمین مسکن را در بین این قشر از جامعه بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: صندوق‌های مسکن اجتماعی با حمایت دولت و ساخت و سازهای ارزان قیمت رفاه بازنشستگان را تامین می‌کنند.

    سعیدی در رابطه با اهمیت تشکیل صندوق‌های مسکن اجتماعی بازنشستگان اظهار کرد: موضوع تشکیل صندوق‌های مسکن اجتماعی بازنشستگان اخیرا در کمیسیون اجتماعی به عنوان صندوقی جهت حل مشکل مسکن این قشر  از جامعه مطرح شد.

    وی افزود: مشکل مسکن تنها مختص بازنشستگان نبوده و سایر اقشار جامعه را نیز شامل می‌شود، منتهی حل این مسأله در رابطه با بازنشستگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    سعیدی در ادامه بیان کرد: افزایش هزینه‌های زندگی و پایین بودن درآمدها در قشر  بازنشسته زمانی به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود که شخص فاقد مسکن بوده و دیگر به سختی قادر به تامین رفاه حداقلی خود می‌باشد و مشکلات زیادی را پیش‌روی خود دارد، لذا تشکیل این صندوق‌ها یک ضرورت در جهت تسهیل مشکلات رفاهی این قبیل افراد است.

    وی افزود: به منظور حمایت از این قبیل افراد باید صندوق‌هایی با حمایت مستقیم دولت و همچنین حمایت تسهیلاتی و مالی از طریق بانک‌ها و با واگذاری مساکن و زمین‌های ارزان قیمتی که در اختیار دولت است تشکیل شود تا با ساخت مساکن ارزان قیمت شاید رفاه حداقلی این قشر در جامعه تامین شود.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل صندوق‌های مسکن اجتماعی شامل بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگان کشوری، کارگران، مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است، البته افرادی هم هستند که تحت پوشش هیچ سازمانی نبوده و نیازمند حمایت هستند.

    سعیدی در ادامه بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا کلیه افرادی که بازنشسته شده‌اند و میزان درآمد آن‌ها از خط فقری که دولت مشخص کرده پایین‌تر است به درستی شناسایی و حمایت شوند.

     

    افزایش سنواتی حقوق، متناسب با تورم از مطالبات بازنشستگان است

    مسگری، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی نیز با اشاره به اینکه بازنشستگی بعد از سی سال کار و خدمت، اقدام مبارکی است و لیکن نباید تفاوت شرایط اشتغال و بازنشستگی به گونه ای باشد که تمایل به بازنشستگی به تعویق بیافتد و یا بازنشستگان با اشتغال مجدد، فرصتهای شغلی را از نیروی کارجوان بگیرند.

    وی افزایش سنواتی حقوق متناسب با تورم و نیز همسانسازی حقوق را از مطالبات بازنشستگان و مستمری بگیران دانست،و تصریح کرد: اگر بخشی از مطالبات سازمان وصول شود، ارتقاء معیشت بازنشستگان و کیفیت خدمات سازمان دور از دسترس نخواهد بود.

    در این مراسم همچنین از شش نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه که در فراخوان انتخاب بازنشسته، بازمانده و از کارافتاده نمونه شرکت کرده بودند و نیز روسای کانونهای بازنشستگی تجلیل شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو