عصر بازار

افت هفتگی طلا

هر اونس ۱۱۳۶ دلار

عصر اعتبار- در پی انتشار آمار ضعیف‌تر از انتظار مشاغل آمریکا و کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری، طلا در آخرین ساعات روز جمعه بیش از ۲ درصد افزایش قیمت داشت تا افت چند روز گذشته خود را تا حدی جبران کند.

هر اونس ۱۱۳۶ دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، انتشار اطلاعات مشاغل آمریکا منجر به بالارفتن قیمت طلا بعد از دو هفته کاهش قیمت این فلز گرانبها شد. این افت قیمت به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد رشد ضعیف اقتصاد چین و تاثیر آن روی قدرت اقتصاد آمریکا و به تبع آن بازار شمش طلا بود.
    معامله‌گران پیش از این برای افزایش نرخ بهره آمریکا ‌در سال جاری آماده می‌شدند. افزایشی که می‌تواند موجب کاهش میزان تقاضای طلا و تقویت دلار شود. اما روز جمعه، جورج جرو تحلیلگر طلا در بازار مرکزی RBC نیویورک، اعلام کرد:‌ «امروز ورق برگشت، چرا که هیچ‌کس انتظار چنین گزارشی را از بازار اشتغال نداشت.»

    حجم معاملات آتی تحویل دسامبر در نیم ساعت بعد از انتشار آمار مشاغل با گذر از 4.8 میلیارد اونس،‌ به بیشترین مقدار 30 دقیقه‌ای خود در طول سال رسید.

    هر اونس طلا در آخرین ساعات معاملات روز جمعه با 2.1 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن یکهزار و 136 دلار و 40 سنت معامله شد با این وجود این فلز زرد همچنان نسبت به هفته گذشته 0.8 درصد کاهش قیمت داشت.
    قیمت هر اونس نقره نیز با رشد 5.6 درصدی در روز جمعه به 15.27 دلار رسید. این رشد قیمت در آخرین روز معاملاتی هفته، بیشترین میزان رشد روزانه از دسامبر بوده است. رشد قیمت  نقره در مقایسه با هفته گذشته نزدیک به یک درصد گزارش شد.

    بازار سهام آمریکا بعد از افت اولیه پس از انتشار آمار مشاغل دور از انتظار این کشور مجددا رونق گرفت در حالی‌که ارزش دلار در برابر یورو به کمترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید.

    در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس پلاتین با 0.6 درصد افزایش قیمت در پایان روز به 905 دلار و 24 سنت رسید. با این حال این فلز در پی رسوایی شرکت فولکس‌واگن با کاهش 3.7 درصدی قیمت نسبت به هفته پیش مواجه شد.

    پالادیوم نیز با 5.44 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته،‌ 696 دلار به ازای هر اونس معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی