عصر بازار

پرینترهای سه بعدی، چالش جدید صنعت بیمه

عصر اعتبار- چاپگرهای سه بعدی صنعتی با قابلیت پرینت با استفاده از فلزات، رزین های مایع، خمیر سرامیک و حتی مواد خوراکی ساخته شده اند

پرینترهای سه بعدی، چالش جدید صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایشا اینشورنس ریویو،کارشناسان بر این باورند که پرینترهای سه بعدی به زودی به چالش بزرگی برای صنعت بیمه تبدیل می شوند.

    پرینترهای سه بعدی بر مدیریت ریسک می افزایند و چالش های مسئولیتی بیشماری برای صنعت بیمه به وجود می آورند.

    پرینترهای سه بعدی وسیله‌ هایی هستند که با استفاده از آنها می ‌توانید از فایل های سه بعدی که در کامپیوتر خود دارید نمونه سه بعدی واقعی بسازید. در پرینترهای سه بعدی خانگی، برای تولید محصولات از ذوب پلاستیک بهره می برند. چاپگرهای سه بعدی صنعتی با قابلیت پرینت با استفاده از فلزات، رزین های مایع، خمیر سرامیک و حتی مواد خوراکی ساخته شده اند.

    امکان سنجی و ایده پردازی پرینت های سه بعدی برای بار اول در سال 1950 به ذهن دانشمندان راه یافت. طرح اولیه پرینتر های سه بعدی در دهه 80 با نام "RapidPrototyping" و اولین نمونه از آن توسط «چارز هال» ساخته و به نام این دانشمند ثبت شد. اما پرینترهای سه بعدی حال حاضر برای اولین بار با روش SLA در سال 1986 ساخته و دو سال بعد وارد بازار شدند.

    امروزه مدلسازی سه بعدی در رشته های گوناگونی همچون قطعه سازی، معماری، طراحی صنعتی، روباتیک، صنایع هوافضا و...رایج است. این مدلسازی ها تا پیش از این به شکل تصاویر دو بعدی روی صفحه های نمایشگر یا روی کاغذ ارائه می شدند تا افراد با دیدن آنها درکی از آنچه طراحان در ذهن شان دارند به دست آورند.

    کارشناسان می گویند که چه بخواهید عضو مصنوعی بسازید و یا قرصی مصنوعی تولید کنید، پرینترهای سه بعدی امکانات شگفت انگیز و جدیدی را پیش پای شما می گذارد. این تکنولوژی جدید همچنین جهانی جدید از تهدیدها را خلق می کند و مسئولیت های بسیاری را به وجود می آورد.

    به همین دلیل بسیاری از کارشناسان تاکید می کنند که با افزایش پرینترهای سه بعدی بیمه گران با چالش های بیشماری مواجه می شوند و بیمه مسئولیت با تغییرات شگرفی رو به رو می شود.
    پرینت سه بعدی به حدی در جهان محبوب شده است که کارشناسان معتقدند این فناوری تا پایان این دهه به صنعتی 20 میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد. اطلاعات این مرکز نشان می ‌دهد در بازار پرینترهای سه بعدی و مواد مورد نیاز و همچنین سرویس‌های مختلف مرتبط با آن، تا پایان سال‌ جاری بیش از 5.2 میلیارد دلار درآمدزایی می ‌شود که این رقم از 3.3 میلیارد دلار سال 2014 بالاتر است و رشدی 56 درصدی نشان می‌ دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو