عصر بازار

قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

شرکای اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی جایگاه پررنگ و مهمی دارند

عصر اعتبار- قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان سه جانبه گر است که بیمه شدگان، کارفرمایان و دولت محورهای اصلی آن را تشکیل می دهند، اظهار داشت: در دو سال گذشته تلاش شد شرکای اجتماعی نقش پررنگتری در آن داشته باشند.

شرکای اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی جایگاه پررنگ و مهمی دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، دکتر رضا راعی در گردهمایی اعضای هیئت مدیره کانون های بازنشستگی تأمین اجتماعی سراسر کشور در بندر انزلی،  گفت: امروز با پشتیبانی شرکای اجتماعی و مدیریت مدیر دلسوزی که از بدنه سازمان است، اصلاح ساختارها در این سازمان آغاز شده است.
    دکتر راعی با اشاره به تحویل سازمان تأمین اجتماعی با 5هزار میلیارد تومان کسری در سال92 افزود: در آن سال بودجه سازمان تأمین اجتماعی در مهرماه ابلاغ شد و سازمان دچار سردرگمی شده بود.
    قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: به دنبال استقرار تیم مدیریتی جدید در سازمان تأمین اجتماعی، در سال 93قبل از ورود به سال جدید نقشه راه و بودجه سازمان تهیه شده بود.
    دکتر راعی با بیان اینکه بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری 59 هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی یک مجموعه دولتی نیست که مصرفی و هزینه ای باشد، این سازمان یک مجموعه درآمدی –هزینه ای است که منشأ درآمد آن، از حق بیمه پرداختی سهم بیمه شده و کارفرماست و هزینه های آن شامل انواع تعهدات و درمان است.
    وی اظهار داشت: در حالی که پرداخت ماهیانه یارانه ها توسط دولت 3 هزار و400 میلیارد تومان است، سازمان تأمین اجتماعی به تنهایی بیشتر از این مبلغ، معادل 4هزار میلیارد تومان هر ماه هزینه می کند که 2800میلیارد تومان در بخش مستمری و 1200میلیارد تومان در بخش درمان است.
    قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این میزان پرداخت مستمری بدون تأخیر به مستمری بگیران پرداخت می شود، ابراز امیدواری کرد این سازمان از حاشیه ها دور باشد وخدمات را نیز ارتقا بخشیم.
    دکتر راعی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این برنامه مسائل بنیادی و استراتژیک سازمان در نظر گرفته شده که می تواند برای مدیریت سازمان تأمین اجتماعی نقش آفرین باشد.
    وی در ادامه به اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در حوزه های مختلف پرداخت و افزود: علاوه بر تعهدات اصلی، طرح کرامت رضوی، بیمه تکمیلی و بیمه عمر را به منظور رفاه حال بازنشستگان اجرایی کردیم.
    دکتر راعی ادامه داد: درسال گذشته و سالجاری 3بیمارستان تخصی به مجموعه میلاد افزوده شد  و  بیمارستان ایلام نیز با این برند در آینده نزدیک افتتاح می شود.
    قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به طرح پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این طرح زمان پرداخت مستمری برخی از بازنشستگان و مستمری بگیران تغییر می یابد.
    وی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و قول دکتر ربیعی در خصوص گنجاندن این طرح در برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت: عملیاتی شدن این طرح نیازمند تأمین منابع است که امیدواریم با تجهیز منابع، آن را اجرایی کنیم.

    معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی:
    کانون های بازنشستگی بازوی کمکی سازمان تأمین اجتماعی هستند

    معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش با بیان اینکه از سال 77 ایجاد کانون های بازنشستگی آغاز شد، گفت: این کانون ها با عنوان بازوی کمکی سازمان ایجاد شدند.
    رحیم اردلان افزود: امروز کانونهای بازنشستگی تأمین اجتماعی در سطوح عالی، استانی و شهرستان ها در سراسر کشور وجود دارند .
    وی با اشاره به طرح پرداخت متمرکزمستمری بازنشستگان ومستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: این طرح علاوه بر ایجاد عدالت در پرداخت ها، موجب شناسایی هم پوشانی ها نیز می شود.
    اردلان  افزود: جزئیات این طرح به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.
    معاون اداری مالی گفت: این طرح از مشکلات سازمان در سالهای آینده پیشگیری می کند.
    اردلان  با بیان اینکه بخشنامه تسهیلات و اجاره بهای کانون های بازنشستگی در حال تهیه است، اظهار داشت: بزودی این بخشنامه ابلاغ می شود.


    معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی:
    سازمان تأمین اجتماعی با قدمت 60ساله نیازمند اصلاح ساختارهاست

    همچنین معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در این نشست گفت: از سال 54 این سازمان شروع به فعالیت کرده و البته قبل از آن  نیز با عنوان بیمه های اجتماعی فعالیت می نموده است.
    محمد حسن زدا اظهار داشت: بعد از 60سال قطعاً ساختار این سازمان نیاز به بازسازی دارد.
    وی برنامه های الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی از جمله نامنویسی متمرکز و ابلاغ الکترونیکی را در راستای ارائه خدمات جدید عنوان کرد.
    زدا با بیان اینکه در ماه گذشته 3800میلیارد تومان حق بیمه وصول شده است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی کشور، این اتفاق کار بزرگی است.
    معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: کارگران وبازنشستگان صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند و بدون مشورت آنها هیچ اقدامی نخواهیم کرد.

    معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی:
    در تاریخ سازمان تأمین اجتماعی هیچ مقطعی به اندازه 2 سال گذشته سرافرازانه نبوده است

    معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست، گفت: هیچ مقطعی را در سازمان تأمین اجتماعی به اندازه 2سال گذشته سرافرازانه ندیدم.
    عبدالرحمن تاج الدین تعامل سازمان تأمین اجتماعی با نهادهای اجرایی و قانونی کشور را مبتنی بر اعتقاد و باور مدیران این سازمان عنوان کرد و افزود: شأن و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی در نزد مسئولان افزایش یافته است.
    وی با بیان اینکه باید خودمان را باور کنیم، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در جامعه بسیار تأثیرگذار است.
    در پایان این نشست، روسای کانونهای بازنشستگی تأمین اجتماعی به طرح مسائل خود پرداختند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی