عصر بازار

افزایش ۱۴ دلاری قیمت جهانی طلا

عصر اعتبار- طلا در بازار جهانی بدنبال حملات تروریستی در پاریس که تقاضا برای پناهگاه مطمئن سرمایه را برانگیخت، برای نخستین بار در پنج روز گذشته صعود کرد.

افزایش ۱۴ دلاری قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.9 درصد افزایش یافت و به 1093 دلار رسید.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 1.3 درصد یا 14.10 دلار افزایش، به 1095 دلار صعود کرد.

    قیمت طلا هفته گذشته 0.5 درصد کاهش یافت و این فلز ارزشمند روز پنج شنبه به 1074 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از فوریه سال 2010 بود.

    در بدترین حادثه تروریستی بیش از یک دهه اخیر اروپا، تیمهای گروه تروریستی داعش 129 نفر را در پاریس کشتند. به گفته تحلیلگر کومرس بانک، این حادثه ممکن است تقاضای کوتاه مدت برای طلا را تقویت کند.

    طلا همواره پناهگاه مطمئن سرمایه به شمار می‌رود و تقاضا برای این فلز در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی افزایش پیدا می‌کند.

    به گفته سام لاگلین، معامله‌گر شرکت ام کی اس، افزایش خرید طلا که در پی حملات تروریستی صورت گرفته، ممکن است کمک کند این فلز به بالای سطح 1100 دلار صعود کند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، با اینهمه تحلیلگران بر این باورند که صعود قیمت طلا کوتاه مدت خواهد بود و جهت قیمت این فلز زرد تحت تاثیر اقدامات بانک مرکزی آمریکا قرار دارد.

    طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا، 7.8 درصد کاهش قیمت داشته است.

    این فلز زرد که در سالهای گذشته به دلیل پایین ماندن تورم و نرخهای بهره نزدیک به صفر، به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل شده بود، از رکورد قیمت سال 2011 حدود 40 درصد کاهش نشان می‌دهد و به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می رود.

    افزایش نرخهای بهره با افزایش هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، جذابیت سرمایه گذاری این فلز را کمتر می‌کند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

    سایر فلزات ارزشمند هم روز جاری صعود کردند. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.9 درصد رشد کرد و به 867 دلار رسید در حالیکه هر اونس نقره با 1.3 درصد افزایش، 14.4437 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم که هفته گذشته 13 درصد کاهش قیمت داشت، 1.3 درصد صعود کرد و به 547 دلار رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی