عصر بازار

نخستین سیستم بیمه متمرکز در بیمه ملت راه اندازی شد

اعتبار- با حضور رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی ج.ا.ا.، مرکز ارتباط با مشتریان (CRM) و مرکز داده (data centre) بیمه ملت افتتاح شد.

نخستین سیستم بیمه متمرکز در بیمه ملت راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۰:۱۴

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار، با افتتاح مرکز داده و سیستم ارتباط با مشتریان بیمه ملت، کلیه بیمه گذاران این شرکت می توانند بدون مراجعه به نمایندگان و از طریق مرکز ارتباط با مشتریان، از آخرین وضعیت پرونده بیمه ای خود مطلع شوند.

    با راه اندازی بیمه متمرکز (core insurance) امکان برقراری ارتباط مشتریان، نمایندگان، کارگزاران و بازاریابان شرکت بیمه ملت از طریق کانالهای وب گاه، پیام کوتاه و پست الکترونیک و مرکز پیام فراهم شده است. مرکز داده بیمه ملت، از پیشرفته ترین تکنولوژی در ذخیره سازی و پردازش اطلاعات بهره می جوید و قادر است همزمان، پاسخگوی 50 هزار نماینده و 200 هزار مشتری اینترنتی باشد.

    اطلاعات تمامی بیمه نامه های صادره در بیمه ملت به مدت 10 سال به صورت برخط در انباره های اطلاعاتی این مرکز نگهداری می شود.

    این گزارش می افزاید، دکتر مسعود حجاریان، مدیرعامل بیمه ملت، در ابتدای مراسم افتتاح مرکز داده و ارتباط با مشریان، ویژگیها و تاثیرات بیمه متمرکز در اطلاع رسانی به موقع مشتریان، نظرسنجی از عملکرد نمایندگان و امکان اطلاع بیمه گذاران از آخرین وضعیت پرونده های بیمه ای، را تشریح و خاطر نشان کرد مهمترین تاثیر تاسیس بیمه متمرکز، بهبود خدمات بیمه ای و افزایش رضایت مشتریان است.

    بر اساس این گزارش، بیمه ملت اولین شرکت بیمه ای است که با استقرار سیستم بیمه متمرکز توانسته است، سیستم ارتباط با مشتریان (CRM) را در صنعت بیمه راه اندازی نماید. این تکنولوژی، نظیر بانکداری متمرکز، این امکان را فراهم می سازد تا بیمه گذاران با مراجعه به هر کدام از نمایندگیهای بیمه ملت در نقاط مختلف کشور، به حساب و پرونده بیمه ای خود دسترسی داشته و مبادلات مالی خود را انجام دهند.

     

    پورسعید خلیلی