عصر بازار

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

لزوم ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری به لزوم ساماندهی مؤسسات مالی غیرمجاز پرداختند.

لزوم ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، آقای دکتر "علی صالح‌آبادی" مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و حجت الاسلام "غلامرضا مصباحی مقدم"  نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو لزوم ساماندهی مؤسسات مالی غیرمجاز را  بررسی کردند.

    دکتر صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در خصوص نشست اخیر برخی مسئولان نظام بانکی با دادستان کل کشور اظهار داشت: صحبت دادستان در رابطه با مؤسسات غیرمجاز این بود که  این مؤسسات با توجه به نوع فعالیتی که دارند می‌توانند کار را برای مؤسسات مالی مجاز سخت کنند چرا که مؤسسات مالی غیرمجاز تحت نظارت و ضوابط بانک مرکزی نیستند و مقررات این بانک را رعایت نمی‌کنند.

    وی ادامه داد: ازآن جا که این مؤسسات سپرده قانونی نزد بانک مرکزی ندارند ملتزم به رعایت مقررات پولی کشور نبوده و طبعاً مشکلاتی را برای نظام مالی کشور ایجاد می‌کنند.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اضافه کرد: بحث جدی این جلسه این بود که با توجه به این که  بانک مرکزی اقدامات خوبی را برای برخورد با این مؤسسات شروع کرده و قصد ساماندهی آنها را دارد، دادستانی کل کشور هم در کنار بانک مرکزی به ساماندهی هرچه سریع تر این مؤسسات وضابطه مند شدن آنان و تبعیت آنان از مقررات بانک مرکزی کمک کند.

    بورس از موسسات غیرمجاز ضربه می خورد

    دکتر صالح آبادی در ادامه این گفت و گوی ویژه  خبری  تاکید کرد: این موسسات غیرمجاز به بازار سرمایه ضربه می زنند.

    وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه متاثر از عوامل متعددی است، بیان کرد: این عوامل می تواند شامل شرایط کلان اقتصاد داخلی، بین المللی، قیمت نفت و قیمت کالا در سطح جهانی باشد.

    دکترصالح آبادی با اشاره به اینکه قیمت محصولات پتروشیمی، فولاد، سنگ آهن و فرآورده های نفتی متاثر از قیمت جهانی است بیان کرد: هر چه سطح سود بانکی بالاتررود، قیمت سهام کاهش می یابد.

    وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی را می توان برای نرخ سود در نظر گرفت گفت: نرخ سود بین بانکی امروزه در حال کاهش است.

    دکتر صالح آبادی با تاکید بر ضرورت کنترل موسسات پولی و مالی غیرمجاز خاطر نشان کرد: مردم باید با ریسک این گونه موسسات بیشتر آگاه شوند.

    وی با اشاره به اینکه حجم پول بازار سرمایه بیشتر از موسسات غیرمجاز است گفت: مجلس در کنار وضع قانون باید حمایت های لازم را به عمل آورد.

    ضرورت حمایت قوای سه گانه از موسسات پولی و مالی مجاز

    دکتر صالح آبادی با تاکید بر اینکه تمام قوای نظام  هم باید حمایت های لازم را در این راستا به عمل آورند گفت: قوه قضاییه با درک اهمیت این موضوع باید در کنار بانک مرکزی باشد. لذا اگر همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف کمک کنند کار بهتر پیش می رود.

    وی با بیان اینکه  وقتی تورم بیش از نرخ بانکی است همه احساس پیروزی می کنند ادامه داد: به ساماندهی موسسات پولی و مالی غیرمجاز پرداخته شده لذا همه اینگونه موسسات باید خودشان را با مقررات نظام بانکی تطبیق دهند.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی