عصر بازار

مدیرعامل بیمه البرز اعلام کرد:

۸ شرکت بیمه جدید تا پایان سال مجوز می گیرند

اعتبار- مدیرعامل بیمه البرز با اعلام این خبر که تا پایان سال جاری ۸ شرکت بیمه‌ جدید مجوز فعالیت دریافت خواهند کرد ، گفت : با ورود این شرکت ها و افزایش تعداد شرکت های بیمه به ۳۰ شرکت رقابت بسیار سخت و پیچیده خواهد شد .

۸ شرکت بیمه جدید تا پایان سال مجوز می گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۴:۵۶

    به گزارش پایگاه خبری اعتبار،‌ محمد ابراهیم امین در جمع مدیران و روسای شعب بیمه البرز افزود: تا سال 1381 که تنها چهار شرکت بیمه دولتی در صنعت بیمه کشور فعالیت می کردند، رقابت معنا و مفهومی نداشت اما با ورود شرکت‌های بیمه خصوصی تحول بزرگی در این صنعت رخ داده است .

    مشاور رییس کل بیمه مرکزی، با بیان این نکته که با حذف تعرفه ها در سال گذشته ، رقابت بین شرکت ها شدیدتر شده است، ادامه داد: به تبع این امر در کنار افزایش تعداد شرکت‌های بیمه، از میان چهار شرکت بیمه بزرگ، سه شرکت بیش از 10 درصد سهم بازار خود را از دست دادند اما بیمه‌البرز در میان این چهار شرکت، تنها کمتر از دو درصد سهم بازارش را از دست داد که نشاندهنده عملکرد بهتر بیمه‌البرز در مقایسه با سه شرکت دیگر است .

    مدیرعامل بیمه البرز ادامه داد : در این شرایط ، فعالیت در حوزه بیمه های خرد و انفرادی به رشد فروش شرکت ها می‌انجامد زیرا رقابت در این رشته ها رقابت سنگینی نیست .

    وی در عین حال تاکید کرد : البته رشد فروش بیمه های خرد نیازمند نوآوری وخلاقیت است که خوشبختانه بیمه البرز این نوآوری وخلاقیت را دارد . به عنوان مثال ارایه طرح بیمه درمان هزینه های ناباروری و نازایی یکی از این خلاقیت‌ها است که به رشد سهم بازار بیمه البرز در آینده خواهد انجامید .

    به گفته امین، بیمه البرز به زودی طرح های بیمه ای جدید دیگر نیز در بازار بیمه کشور عرضه خواهد کرد و بدین ترتیب جهش بزرگی در فروش بیمه نامه ها خواهد داشت .

     وی با اشاره به گفته فرانسوا ولتر، ‌فیلسوف فرانسوی که" مردان بزرگ کسانی هستند که روح زمانه خود را درک کنند"؛ گفت : در دنیای امروز روح زمانه در اطلاعات تجلی پیدا کرده است و بنگاه های تجاری و اقتصادی با دسترسی به اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها روند امور را شناسایی می کنند تا آینده موفق داشته باشند .

     امین تاکید کرد : شرکت های بیمه نیز در صنعت بیمه کشور اگر به اطلاعات و روند تغییرات آن به صورت مدبرانه نگاه نکنند نمی‌توانند خود را با پیشرفت و توسعه این صنعت همگام سازند و از چرخه فعالیت باز خواهند ماند.

    وی تاکید کرد: روح کسب و کار در صنعت بیمه با اعتماد ، صداقت و درستکاری عجین شده است و شرکت های بیمه تنها از طریق جلب اعتماد مردم و جامعه می توانند پایدار بمانند.

    پورسعید خلیلی