عصر بازار

دبیرکل انجمن بازرگانان لبنان در دیدار با مسوولان بانک توسعه صادرات ایران:

خواهان توسعه روابط هستیم

عصر اعتبار- دبیر کل انجمن بازرگانان لبنان در دیدار با مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: ما خواستار توسعه روابط تجاری میان ایران و لبنان هستیم.

خواهان توسعه روابط هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر طاروق دبیرکل انجمن بازرگانان لبنان همراه با هیئتی 20 نفره از تجار لبنانی با آقایان حمیدرضا معبودی مدیرامور بین الملل و کامران رضوانی رییس اداره تامین مالی مدیریت امور بین الملل بانک توسعه صادرات ملاقات کردند.

    دبیر کل انجمن بازرگانان لبنان، با اشاره به این نکته که لغو تحریم ها علیه ایران می تواند چند ماه تا چند سال به طول انجامد گفت: سوال اصلی ما بعنوان نماینده تجاری لبنان از بانک توسعه صادرات آن است که این بانک از منظر تسهیلات و اعتبارات مالی در زمان حال و بعد از تحریم ها چگونه می تواند به سرمایه گذاران و تجار لبنانی کمک کند
    در این ملاقات دکتر طاروق با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: ما باور داریم که ایران کشوری است که اقتصاد آن در حال رشد است و تعاملات و مبادلات تجاری میان ایران و لبنان باید محکم تر شود.
    وی افزود: ما تمایل داریم در حوزه های مختلف مانند راه آهن، فناوری اطلاعات، مسایل زیست محیطی و نیز اقتصادی با طرف ایرانی تجارت داشته و در ایران سرمایه گذاری نماییم . در همین راستا، در این سفر به دنبال آن هستیم که با سیستم بانکی در ایران و بخصوص بانک توسعه صادرات بعنوان تنها اگزیم بانک فعال در ایران آشنا شویم.

    دبیر کل انجمن بازرگانان لبنان، با اشاره به این نکته که لغو تحریم ها علیه ایران می تواند چند ماه تا چند سال به طول انجامد گفت سوال اصلی ما بعنوان نماینده تجاری لبنان از بانک توسعه صادرات آن است که این بانک از منظر تسهیلات و اعتبارات مالی در زمان حال و بعد از تحریم ها چگونه می تواند به سرمایه گذاران و تجار لبنانی کمک کند.

    آقای حمیدرضا معبودی مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر هیئت بازرگانی لبنان به ایران گفت: بانک توسعه صادرات تنها اگزیم بانک موجود در ایران است که در هر دو حوزه صادرات و واردات فعالیت می کند همچنین این بانک امکانات و تسهیلات متفاوتی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می دهد.

    آقای معبودی اظهار داشت: ایران کشوری است که کالاها و خدمات  متنوعی را تولید می کند و ما با کشورهای مختلفی از جمله روسیه، عراق، هند، کره جنوبی و نیز تعدادی از کشورهای همسایه مبادلات تجاری داریم و کالاهای ایرانی را به این کشورها صادر می­کنیم. در حال حاضر بانک توسعه صادرات با بانک های زیادی در کشورهای همسایه و منطقه در ارتباط است بعنوان مثال ما توانسته ایم از چین خطوط مالی دریافت کنیم و امیدواریم که پس از برجام نیز بتوانیم با بانک های اروپایی ارتباط برقرار نماییم.

    وی در ادامه سخنان خود افزود: بانک توسعه صادرات خطوط اعتباری را برای واردات کالاها و خدمات از ایران راه اندازی خواهد کرد که این اعتبارات برای کالاها تا یک سال و برای خدمات و پروژه ها حدود پنج سال اعتبار دارد.

    آقای کامران رضوانی رییس اداره تامین مالی مدیریت امور بین الملل بانک توسعه صادرات نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هدف اصلی بانک توسعه صادرات حمایت از صادرکنندگان ایرانی است گفت: به طور خلاصه خدمات بانک توسعه صادرات در زمینه پرداخت اعتبارات و تسهیلات به صادرکنندگان و سرمایه گذاران را می توان در سه گروه تقسیم بندی کرد. اعطای تسهیلات و اعتبارات صادراتی، در این گروه بانک توسعه صادرات از تمامی ضرورت های مالی صادرات کالاهای ایرانی و نیز قراردادهای ایرانیان با خارجیان حمایت می کند. در واقع بانک امکانات متنوعی را به صادرکنندگان ایرانی ارائه می دهد.

    آقای رضوانی ادامه داد: گروه دوم تسهیلات شامل حمایت از خریداران کالاهای ایرانی است بدین معنا که بانک با پرداخت وام به واردکنندگان خارجی قدرت خرید آن ها را افزایش داده تا کالاها و خدمات ایرانی را خریداری کنند. اعطای تسهیلات سرمایه‌ گذاری برای پروژه‌های صادراتی در داخل و خارج از کشور جزو خدمات دیگری است که بانک توسعه صادرات ارائه می دهد. در این گروه از خدمات بانک توسعه با اعطای تسهیلات سرمایه گذاری برای پروژه های صادراتی از سرمایه گذاران ایرانی که تمایل به فعالیت در خارج از ایران دارند حمایت می کند.

    پس از سخنان آقای رضوانی بازرگانان لبنانی سوالات خود را  پیرامون سرمایه گذاری و خطوط مالی و بانکی در ایران از رییس اداره تامین مالی مدیریت امور بین الملل بانک توسعه صادرات مطرح کردند.

    لازم به ذکر است که انجمن بازرگانان لبنان بیش از یکصد عضو دارد و فعالیت آن در حوزه های تجارت، فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری، هتل داری و توریسم، مواد غذایی و راهداری است. بخشی از این انجمن در آفریقا و آمریکای جنوبی فعالیت می کند و این اولین سفر این هیئت به ایران است.
     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو