عصر بازار

مدیرعامل بانک قوامین:

فکر و عمل باید به هم نزدیک ونگاه سیستمی بر مجموعه بانک حاکم شود

عصر اعتبار- دو بخش سخت افزار و نرم افزار در حوزه فعالیت معاونت فناوری اطلاعات است که باید با مغز افزاری مدیریت شود . ما باید در مجموعه سازمانی هم پیوستگی را اجرایی کنیم و فکر را به عمل نزدیک و نگاه جزیره یی را به نگاه سیستمی تبدیل نماییم .

فکر و عمل باید به هم نزدیک ونگاه سیستمی بر مجموعه بانک حاکم شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر نتاج مدیرعامل بانک، در چهارمین همایش سراسری تخصصی فناوری اطلاعات ضمن بیان مطلب فوق افزود: فعالیت های سیستم بانکی اصولا تحت دو عنوان واسطه گری وجوه(جذب سپرده های مردم در قالب های مختلف ) ونیز انجام خدمات متنوع بانکی صورت می گیرد که در بخش دوم یعنی ارائه خدمات نوین بانکی نقش فناوری بسیار پررنگ ومهم است که باید شما همکاران در مجموعه معاونت فاوا به آن توجه کنید.
    مدیرعامل بانک با تاکید بر این نکته که خدمات بانکداری الکترونیک باید بومی سازی شود و از ظرفیت های داخلی استفاده گردد، تصریح کرد:  خوشبختانه در مجموعه بانک نیروی انسانی متخصص ودرعین حال متهعدی وجود دارد که می توانند کارها ی بزرگی انجام دهند و لذا باید از این سرمایه عظیم استفاده علمی و عملیاتی مطلوبی انجام پذیرد تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت بزرگ در جهت تحقق اهداف بانک حداکثر استفاده بهره برداری را انجام دهیم. 
    دکتر نتاج به پایداری در سازمان که منجر به پشتیبانی در جهت تحقق اهداف می شود اشاره وخاطر نشان کرد: سه متغیر ، سازمان ها را پایدار می کنند که این امر، هم در بخش داخلی هم ملی و حتی بین المللی ملموس است وآن سه متغیر عبارتند از: انسجام و یکپارچگی و بهم پیوستگی، اعتماد و احترام متقابل. در واقع این سه اصل مهم مبنای پایداری سازمان محسوب می شوند و باید سرلوحه کار قرار گیرند.
    مدیرعامل بانک در ادامه با اشاره به این که بعد از خرید، فرآیندهای بکارگیری وتاثیرگذاری بخش قابل توجهی از قابلیت های سازمان هم در بخش نرم افزاری و هم در بخش سخت افزاری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند،تصریح کرد: در کنار به کارگیری و البته نگهداری، متغیرهای مهم دیگری مثل نوسازی ونوآوری واستفاده از ظرفیت وعمق دهی هم هستند که نباید از آن ها غافل شد. در واقع اقتصادی بودن وکارایی داشتن اصول مهمی است که در فناوری باید به آن  توجه دقیق و ویژه داشت.
    وی با تأکید بر اینکه همه بایستی تلاش کنیم تا علم و دانش خود را به روز رسانی نماییم، یادآور شد: هرچه ما توان علمی و عملیاتی مبتنی بر علم ورزی خود را افزایش دهیم خروجی به دست آمده نیز یقیناً بهتر و بیشتر ما را به سوی اهداف هدایت خواهد کرد. امروزه تغییرات در علوم به خصوص در بخش فناوری آنچنان به سرعت پیش می رود که غفلت از آن سازمان ها را با مشکلات و عقب ماندگی جبران ناپذیری روبرو خواهد کرد. لذا باید تلاش کنیم با مطالعه، تحقیق و بررسی و انتقال علوم و تجربیات از این موضوع عقب نمانیم و بدانیم که هرچه در این حوزه توانمندتر باشیم بانک قدرتمندتر خواهد بود.
    دکتر نتاج با اشاره به چهار محور مهم در تحقق اهداف و برنامه ها گفت : افزایش کارایی و اثربخشی فعالیت ها، قابلیت اعتماد اطلاعات، اطمینان از قوانین و مقررات و حفاظت از دارایی های متنوع سازمان چهار موضوع مهمی هستند که هدایتگر ما در تحقق اهداف بلند بانک می باشند.
    مدیرعامل بانک در ادامه سخنان خود با مهم قلمداد نمودن انواع کنترل ها به ویژه کنترل سیستمی به کنترل های داخلی در این زمینه اشاره کرد و افزود : محیط کنترلی ، همین فضای حاکم بر سازمان ، ارزیابی ریسک ، اطلاعات و ارتباطات که رعایت حیطه بندی و ارتباط لایه ها را با هم ایجاد می نماید و از فضاهای جزیره یی جلوگیری می کنند و بالاخره مانیتورینگ و پایش از اصول مهمی هستند که در کنترل داخلی باید به آنها توجه داشت.
    دکتر نتاج با تأکید بر اینکه در اقیانوس آبی پیش رو در بازاریابی حوزه بانکی بخش های ناشناخته یی وجود دارد که بایستی با تدبیر و تحقق در آن ورود کرد، تصریح نمود:در این بخش نقش فناوری اطلاعات بسیار مهم و در عین حال حیاتی است که با توجه به پتانسیلی که در شما همکاران پرتلاشم وجود دارد و می تواند تاثیرگذار باشد انشاالله بتوانیم به اهداف پیش رو دست یابیم.
    براساس همین گزارش قبل از سخنان مدیرعامل بانک مهندس کامبیز مطلق معاونت فناوری واطلاعات بانک گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات ارائه کرد.
    این گزارش حاکیست، همایش سراسری کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات به مدت دو روز در موسسه فرهنگی ورزشی پاس قوامین برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی