عصر بازار

"عصر اعتبار" درآمد شبکه فروش صنعت بیمه را بررسی می کند:

بیشترین پرداخت کارمزد به نمایندگی شرکت های خصوصی بیمه

عصر اعتبار- با انتشار عملکرد شرکت های بیمه از سال ۹۳ بود که انجمن حرفه ای صنعت بیمه اعلام کرد به منظور ارتقاء سطح درآمدی و کاهش خسارت های پرداختی، درصدد برآمده تا نمایندگان شرکت ها را اعم از دولتی و خصوصی، رتبه بندی کند.

بیشترین پرداخت کارمزد به نمایندگی شرکت های خصوصی بیمه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این مهم از آنجا اولویت پیدا کرد که شبکه فروش بیمه کشورمان، در عمل تبدیل به مجموعه نامتمایزی از نرخ ها و شرایط متعدد شده و مشتری متمایل به کاهش سهم حق بیمه های مختلف در سبد هزینه های خود را به سوی ارائه کنندگان حداقل قیمت بدون توجه به کیفیت خدمات حرکت می دهد. از این رو تناسب میان حق بیمه تولید، میزان فروش بیمه نامه و پرداخت خسارت توسط شرکت های بیمه ای، برای درآمد زایی صنعت بیمه توجیه نداشته و به صرفه ارزیابی نمی شود. بنابر آخرین آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، شرکت های دولتی و غیر دولتی در طی سال گذشته معادل 205399.8 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده اند و در مقابل آن نیز معادل 124614.8 میلیارد ریال خسارت پرداخت شد. قابل ذکر است شبکه فروش در صنعت بیمه ایران توانست 45.799.593 فقره بیمه نامه را به فروش برساند و معادل 12300.5 میلیارد ریال کارمزد دریافت کند و این حجم از کارمزد نسبت به سال 92 معادل 18.7 درصد رشد داشته و سهمی معادل 8.3 درصد بازار را به خود اختصاص می دهد.

    رشد تولید و دریافت
    سال گذشته صنعت بیمه ایران توانست معادل 205399.8  میلیارد ریال حق بیمه  را از فروش 45.799.593 فقره بیمه نامه، تولید کند که رشدی معادل 24.8 درصد نسبت به سال 92 را شاهد شد. در این میان سهم تنها شرکت دولتی یعنی بیمه ایران، از کل بازار معادل 42.6 درصد با 83678.1 میلیارد ریال حق بیمه تولید شده از فروش 18.420.378 فقره بیمه نامه بود که نسبت به سال 92 رشدی 9.9 درصدی داشت. قابل ذکر است؛ شرکت های خصوصی در بازار صنعت بیمه، گوی سبقت را از بخش دولتی ربوده و شبکه فروش این شرکت ها توانستند طی سال گذشته معادل 121721.7 میلیارد ریال حق بیمه را با رشد 38.7 درصدی و سهم 57.4  را با فروش 27.379.215 فقره  بیمه نامه از بازار به خود اختصاص دهند. قطعا  این شرکت های بیمه، بخشی از درآمد خود را به کارمزد شبکه فروش اختصاص می دهد به طوری که صنعت بیمه طی سال گذشته معادل 12300.5 میلیارد ریال کارمزد را به شبکه فروش خود پرداخت کرده است. این رقم نسبت به سال 92 با رشدی معادل 18.7 درصد رو به رو بوده و نسبت کارمزد به حق بیمه هم با رشد 8.3 درصد افزایش یافت. البته شرکت بیمه ایران در رشد پرداخت کارمزد، روندی منفی را پیش رو گرفت به طوری که تنها شرکت دولتی صنعت بیمه کشورمان، به شبکه فروش خود 3804.0 میلیارد ریال کارمزد پرداخت کرد که نسبت به سال 92 با رشد منفی 3.8 درصد رو به رو شد و کارمزد شبکه فروش از درآمد ها نیز سهمی معادل 30.9 درصد را به خود اختصاص دادند.
    در سال گذشته شرایط پرداخت کارمزد به شبکه فروش شرکت های خصوصی بسیار مطلوب تر از بیمه ایران بود. شرکت های بخش خصوصی  در سال گذشته به شبکه فروش خود معادل 8496.4 میلیارد ریال کارمزد پرداخت کردند که نسبت به سال 92 با رشدی معادل 32.5 درصد  رو به رو شد به طوری که این حجم کارمزد 10 دردصد نسبت به حق بیمه افزایش داشته و سهمی معادل 69.1 درصد از کل بازار را در کارمزد دریافتی به خود اختصاص داده اند. این آمار نشان از تقویت شبکه فروش توسط شرکت ها دارد زیرا نمایندگی ها و بازاریابان بر اساس میزان حق بیمه تولید شده توانستند؛ کارمزد متناسبی را دریافت کنند.
    رکورداران پرداخت
    با مروری گذار بر آنچه که بیان شد؛ در خواهیم یافت بخش خصوصی نسبت به شرکت دولتی بیمه ایران در پرداخت کارمزد موفق تر عمل کرده و با روندی رو به رشد مواجه شده است. در این میان شبکه فروش شرکت بیمه آسیا با رشدی معادل 33.3 درصدی بیشترین سهم از بازار(معادل 12.3 درصد) را از تولید حق بیمه به خود اختصاص داده  و شرکت بیمه پارسیان نیز توانست با رشدی معادل 94.6 درصد بیشترین رشد را نسبت به سال92 در تولید حق بیمه طی سال گذشته کسب کند.
    البته بیمه آسیا در پرداخت بیشترین کارمزد به نمایندگی ها نیز در صنعت بیمه کشورمان رکورد دار است به طوری که این حجم از کارمزدهای پرداختی در سال 93 معادل 1852.3 میلیارد ریال ارزیابی می شود که رشدی 32.9 درصدی را نسبت به سال 92 داشته و توانسته بیشترین سهم را در پرداخت کارمزد (معادل 15.1 درصد) به خود اختصاص دهد.  در این میان شرکت بیمه سامان نیز توانسته 23.1 درصد از سهم بازار و پرداخت مبلغ 786.9 میلیارد ریال، بیشترین نسبت کارمزد به حق بیمه را به نمایندگی های خود پرداخت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو