عصر بازار

پیشتازی بانوان در وقف اموال

وقف خانه ۲.۷ میلیاردی تا باغ گل

عصر اعتبار- در میان چندین وقف جدید در ماه جاری وقف یک باغ گل، خانه ۲.۷ میلیارد تومانی و وقف ۱۳۰ درخت پسته با هدف ترویج فعالیت های قرآنی و هزینه های یک حسینیه قابل توجه بود.

وقف خانه ۲.۷ میلیاردی تا باغ گل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دی ماه سال جاری رقابت میان خیرین همانند ماه های دیگر سال ادامه دارد و باز هم بانوان نیکوکار در وقف اموال و دارایی های خود حرف اول را می زنند. فاطمه نخعی واقف خیراندیش از شهرستان کاشمر یک واحد مسکونی به مساحت 250 متر مربع با نیت توسعه حسینه روستای قوژد وقف کرد. این موقوفه به ارزش تقریبی 250 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

    خانه 2.7 میلیاردی وقف شد

    همچنین وراث مرحوم حسن معظمی از شهروندان شهر اصفهان 6 دانگ یک باب منزل مسکونی را واقع در خیابان ابن سینا اصفهان وقف کردند. این منزل مسکونی به مساحت 450 متر مربع و توسط واقفین نیک اندیش با هدف احداث حسینیه و موسسه فرهنگی و مذهبی، اجتماعی متوسلین به حضرت فاطمه زهرا(س) وقف شده که بیش از 7 میلیارد ریال ارزش گذاری شده است. اداره اوقاف اصفهان اعلام کرده است که خیر دیگری به نام بتول السادات نقوی و محسن صراف هم به صورت مشترک 6 دانگ یک باب فروشگاه را که در خیابان طیب واقع شده است وقف کرده اند. این ملک 275 متر مربع مساحت دارد و ارزش این موقوفه 27 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

    یک زوج تهرانی خانه یک میلیارد تومانی خود را وقف کردند

    اما به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در اقدامی خداپسندانه زن و شوهری تهرانی منزل مسکونی خود را در تهران وقف ایتام سادات اصفهانی کردند. این واقفان به نام زینت نیرومندفر و محمد علی بهادر منزل مسکونی خود را به مساحت 252 متر مربع واقع در تهران را وقف کردند که ارزش این ملک مسکونی بیش از یک میلیارد تومان است و با نیت ترویج و نشر فرهنگ معارف قرآنی در استان اصفهان، کمک به بیماران اطفال صعب العلاج سادات ایتام اصفهانی، کمک به تهیه جهیزیه دختران بی بضاعت سادات اصفهانی، کمک هزینه ازدواج پسران بی بضاعت سادات اصفهانی، هزینه جاری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در اصفهان، برگزاری مراسم تعزیه داری در ماه های محرم و صفر و ایام فاطمیه در مسجد است.

    خانه 182 متری وقف مسجد شد

    بر اساس این گزارش در آذربایجان غربی هم یک منزل مسکونی با 182 متر مربع زیربنا وقف پرداخت هزینه های روزانه مسجد جامع سلماس شد. همچنین 1000 مترمربع زمین جهت ساخت مسجد در روستای الیاس سلماس به ثبت رسیده است.

    باغ گل وقف شد

    اما در میان پرونده های جدید موقوفات یک نیکوکار بردسیری قطعه زمین کشاورزی جهت گلکاری و برداشت گل با مساحت بیش از 2500 متر مربع را وقف کرده که این موقوفه در روستای جغدری بخش لاله زاربردسیرقرار دارد و توسط واقف نیک اندیش «عیسی حاجی زاده» وقف شده است. در آمد حاصل ازاین ملک برای امور و مخارج مهدیه صاحب الزمان روستای جغدری اختصاص داده شد.

    وقف 130 درخت پسته

    یک قاری قرآن هم با حضور در اداره اوقاف جاجرم موقوفه ای شامل یک باغ با130 اصله درخت پسته را به ارزش 25 میلیون تومان و با هدف توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در شهرستان جاجرم وقف کرده است. با ثبت این وقف جدید تعداد موقوفات جدید ثبت شده در این شهرستان در سال جاری به 10 وقف افزایش یافت.

    زمین 200 میلیون تومانی وقف ایتام و عزاداری امام حسین(ع) شد

    یک بانوی واقف، پنج قطعه زمین از قطعات تفکیکی خود را به مساحت یک هزار متر مربع و به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال در شهرستان چایپاره درآذربایجان غربی وقف کرد. کمک به مساجد و حسینیه های نیازمند، ایتام، عزاداری سید الشهداء، کمک به نیازمندان و بیماران، پل سازی و لوله کشی آب روستاییان نیازمند از جمله نیات این بانوی واقف است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی