عصر بازار

بازگشت دلار به کانال ۳۶۰۰ تومانی

عصر اعتبار- ارزش دلار آمریکا در اولین روز بعد از اجرای برجام از سوی طرف غربی و اروپایی بار دیگر در حالی وارد کانال ۳۶۰۰ تومان شد.

بازگشت دلار به کانال ۳۶۰۰ تومانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، ارزش دلار در پایان روز گذشته که اخبار اجرای برجام به اوج خود رسیده بود ارزش 3597 تومان را در حالی برای خود انتخاب کرده بود که ارزش این ارز از کانال 3600 تومان با کاهش بیش از 40 تومان به 3590 تومان رسید و امیدها برای نزدیک شدن ارز بین بانکی و ارز بازار آزاد بیش از بیش زنده شد.

    ارزش دلار آمریکا در طی معاملات روزجاری به کانال 3600 تومان بازگشته است که نرخ آغازین این بازار 3600 تومان بوده و با جهش سه تومانی نسبت به روز گذشته معاملات خود را آغاز کرده است، لازم به ذکر است که طی نوسانات اخیر دلار آمریکا در ساعت 10 صبح بار دیگر به کانال 3500 تومان بازگشت و تا ساعت 11 و 20 دقیقه در این کانال ماند.

    ارزش دلار تا به اینجای کار 20 تومان رشد را نسبت به نرخ آغازین بازار به ثبت رسانده که بیشترین ارزش روزجاری دلار 3620 تومان و کمترین آن 3578 تومان است.

    تمام این نوسانات در حالی رخ می‌دهد که کارشناسان تحلیلگر بازار و اقتصاد بر این باور هستند که ارزش دلار آنچنان در این بازه قیمتی ماندگار نخواهد شد و با فاصله گرفتن از جو روانی رفع تحریم‌ها قیمت‌ها با توجه به واقعیت اقتصاد و بازار رویه تحقیق به خود خواهد گرفت.

    البته در کنار تاثیر روانی برجام بر بازار ارز، صحبت‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم گرانی دلار توسط بانک مرکزی به دلیل کاهش قیمت نفت نیز بی‌تاثیر نبوده است، اما در مجموع بازار از روز گذشته در یک رویه رفت و برگشت محصور شده است که پیش بینی کوتاه مدت این بازار تا حدودی سخت خواهد بود.

    بررسی نمودار ارزش‌گذاری دلار در بازار آزاد نشان از آن دارد که دلار در طی معاملات روزجاری بیشتر درگیر نوسانات بوده و نتوانسته یک رویه ثابت را در پیش بگیرد، نمودار این ارز پر مصرف در تمام لحظات بازار به صورت نزولی – صعودی بوده و این در حالی است که ارزش یورو، به عنوان ارز اتحادیه اروپا روند صعودی به خود گرفته و این در حالی است که از آغاز بازار تا به حال تنها دو نرخ برای یورو اعلام شده است و این در حالی است که نرخ روز گذشته یورو از نرخ‌های آغازین و فعلی آن در طی معاملات روزجاری بیشتر بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی