عصر بازار

مدیر شعب شرق بانک قوامین عنوان کرد

اجاره بیش از یک سوم صندوق امانات قوامین در کمتر از ۱۰ماه

عصر اعتبار- فروردین ماه سال جاری در راستای افزایش محصولات و تکمیل زنجیره خدمت رسانی نخستین صندوق امانات بانک قوامین در مدیریت شعب شرق تهران افتتاح شد و اکنون حدود ۹ماه از آن زمان می گذرد. اینکه دراین بازه زمانی چه تعدادی از صندوق ها در اختیار مشتریان قرار گرفته و استقبال آنان چگونه بوده است، سوالاتی بود که گفت وگوی ما با علی درزی نیا مدیر شعب شرق تهران را رقم زد .

اجاره بیش از یک سوم صندوق امانات قوامین در کمتر از ۱۰ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیرشعب شرق تهران در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعدادی از صندوق ها توسط مشتریان اجاره شده، گفت: پس از گذشت  حدود 9 ماه بیش از یک سوم صندوق ها اجاره داده شده که این امر بیانگر استقبال چشمگیر مشتریان از ارائه این خدمت است.
    وی با بیان اینکه امکان بهره مندی از صندوق امانات قوامین به صورت اشتراکی یا به تعبیری خانوادگی نیز امکان پذیر است، افزود: تاکنون 98 صندوق به صورت مشترک اجاره شده که آمار قابل قبولی است  و از آنجا که همه اشخاص حقیقی و حقوقی(شرکت ها و موسسات) می توانند از خدمات صندوق امانات قوامین استفاده کنند لذا بهره مندی از صندوق ها مورد استقبال صنوف مختلف  نیز قرار گرفته است.
    صندوق امانات، خدمتی برای همه اقشار
    درزی نیا در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از صندوق امانات تنها مختص قشر خاصی در جامعه است، خاطرنشان کرد: با توجه به تعریف ارائه شده برای صندوق امانات (مکانی امن برای نگهداری از اسناد، اشیای گرانقیمت و اوراق بهادار مشتری )، در این تعریف به واژه های گرانقیمت و بهادار اشاره شده که دارای بار نسبی است و ممکن است برای فردی یادگاری یا دستخطی از پدر و مادر یا دیگر عزیزانش گرانقیمت ترین شیء یا سند و صیانت از آن برایش بسیار مهم باشد.
    با این وصف تنها نمی توان استفاده از صندوق امانات را مختص قشر خاصی از مردم دانست . بنابراین هر قشری که دارای اوراق بهادار و با ارزش است و نگهداری از آن برایش اهمیت دارد ؛ می تواند از صندوق امانات استفاده کند. البته باید فرهنگ سازی در خصوص سپردن این گونه اسناد به صندوق امانات صورت گیرد چراکه با سپردن اشیاواسناد گرانقیمت علاوه براینکه امنیت روانی افراد و خانواده ها تامین می شود ، برخی آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد. به عنوان نمونه برای هرکسی پیش می آید که مدتی در خانه نباشد در چنین شرایطی سپردن اشیای گرانقیمت و اوراق بهادار به اماکن امن همچون صندوق های امانات در هر خانواده یی با هر وضعیت مالی ضروری به نظر می رسد.
    وی با اشاره به هشدارهای امنیتی نیروهای انتظامی در خصوص عدم نگهداری اسناد واشیای باارزش در خانه  افزود: با سپردن دارایی های با ارزش خود به صندوق امانات می شود از درگیری با موضوعاتی از قیبل سرقت نیز در امان بود.
    به کارگیری مدرن ترین سیستم های امنیتی در صندوق امانات قوامین
    مدیر شعب شرق تهران با بیان اینکه سیستم امنیتی صندوق امانات بانک قوامین از نوع نیمه اتوماتیک است، تصریح کرد: دراین نوع سیستم های پیشرفته علاوه بر استفاده از ابزارهای الکترونیکی احراز هویت همچون اثرانگشت، رمز الکترونیکی و...، سیستم مکانیکی قفل و کلید نیز وجود دارد . ناگفته نماند که صندوق امانات قوامین یکی ازمدرن ترین سیستم های ضدحریق وضد سرقت را داراست.
    وی در خصوص چگونگی بهره مندی مشتریان از صندوق امانات بانک گفت: مشتریان تهرانی با مراجعه به نزدیک ترین شعبه در استان تهران می توانند با ارائه درخواست برای اجاره صندوق امانات از این خدمت بهره مند شوند و همکاران در این بخش در ساعات اداری شنبه تا چهارشنبه از ساعت30/7 لغایت 16 و پنج شنبه ها از ساعت  30/7 لغایت 13 پذیرای مشتریان عزیز هستند. در خصوص هموطنان در شهرستان ها نیز از آنجا که برای بهره مندی از صندوق امانات باید مشتری به محل صندوق مراجعه کند در این زمینه نگاه محله محوری حاکم است نه نگاه خدمت عمومی و برخط (آنلاین) .
    درزی نیا افزود: صندوق های امانات این قابلیت را ندارند که با ابزارهای مجازی به آن دسترسی پیداکنیم،  بلکه حضور فیزیکی مشتری در محل صندوق ضروری است .بدین سبب امکان ارائه خدمت برای هموطنان در شهرستان ها وجود ندارد اما در برنامه های آتی بانک راه اندازی صندوق امانات در استان ها نیز در دستور کار قرار دارد.
    مدیر شعب شرق تهران در پاسخ به این سوال که چه  تعداد صندوق امانات در استان تهران می تواند جوابگوی نیاز مشتریان باشد، خاطرنشان کرد: در استان تهران حداقل 7 صندوق امانات باید راه اندازی شود تا جوابگوی نیازها باشد، اما امکان گسترش صندوق امانات با شعار« هر شعبه یک صندوق امانت » نیز می تواند مطرح شود. به این صورت که در هر شعبه صندوق اماناتی همچون صندوق خزانه راه اندازی کنیم با تعداد محدود واجازه دهیم مشتریان در بانک به آن دسترسی داشته باشند. در واقع اتاق امنی در هر شعبه داشته باشیم و این خدمت را ارائه دهیم.
    وی در خصوص اجاره بهای صندوق ها نیز تصریح کرد: قراردادهای صندوق  امانات مشابه قراردادهای اجاره مرسوم دارای ودیعه قرض الحسنه و اجاره سالانه می باشد که برای صندوق های کوچک اجاره بهای سالانه 357هزارو 994ریال و ودیعه قرض الحسنه  2میلیون 863هزارو 952ریال است. برای صندوق های متوسط اجاره بها 554هزارو 694ریال وودیعه اجاره 4میلیون 437هزارو 552ریال و صندوق های بزرگ یک میلیون و144هزارو 794ریال اجاره بهای سالانه و9میلیون و158هزارو 352ریال ودیعه اجاره است که مطابق با تعرفه های ابلاغی بانک مرکزی محاسبه می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی