عصر بازار

تعیین حقوق کارگران باید به صورت علی الحساب محاسبه شود

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: میزان حقوق تعیین شده کارگران باید به صورت علی الحساب محاسبه شود و میزان دقیق آن بر اساس تورم شش ماهه نخست سال بعد اعلام شود.

تعیین حقوق کارگران باید به صورت علی الحساب محاسبه شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این که تعدد مشکلات کارگران بسیار زیاد است، إظهار داشت: از همین رو در تلاش هستیم تا با رایزنی حقوق مکفی برای سال95 این افراد در کمیته تعیین شود.

    وی گفت:بر همین اساس از کارفرمایان انتظار داریم واقعیت‌های زندگی کارگران را پذیرفته و به تعهدات خود در راستای پرداخت دستمزد عمل کنند.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور بیان کرد: تعیین میزان دستمزد کارگران براساس میزان تورم شش ماهه دوم سال محاسبه می شود و از آنجا که تورم سال بعدی مشخص نیست این روش ،عملکردی اشتباه است.

    ابوی افزود: بر همین اساس میزان حقوق تعیین شده باید به صورت علی الحساب محاسبه شود و میزان دقیق آن براساس تورم شش ماهه نخست سال بعد اعلام شود.

    وی با اشاره به اینکه در تعیین دستمزد کارگران سازمان یا متولی خاصی وجود ندارد، بیان کرد: به همین جهت در تعیین حقوق آن‌ها در بیشتر اوقات با عقب ماندگی هایی مواجه هستیم.

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: متاسفانه یکی از عقب ماندگی ها در خصوص فاصله ی بین  نرخ تورم سالانه از رقم دستمزدی بوده که در شورای عالی کار مصوب شده است.

    ابوی گفت: چانه زنی در راستای افزایش حقوق کارگران در کمیته مزد همچنان ادامه دارد که بر این اساس امیدواریم ،حقوق توافقی در اسفند ماه اعلام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی